شنبه 1 اردیبهشت 1403

19 مرداد 1395

برگزاری جلسه کمیته تخصصی بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین

اولین جلسه از کمیته های تخصصی کارگروه بانوان کميته فرهنگی-آموزشی اربعین با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و تولید محتوا تشکیل شد


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، اولین جلسه از جلسات کمیته ­های تخصصی داخلی و محتوایی کارگروه بانوان به ریاست خانم دکتر افتخاری و حضور نمایندگان نهادها و سازمان­های مختلف برگزار شد.

کمیته تخصصی کارگروه بانوان اربعین، با حضور مسئولین و نمایندگان امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری، حوزه علمیه الزهراء، هیئت رزمندگان اسلام، بسیج دانشجویی، بسیج جامعه زنان، بسیج اساتید، بسیج طلاب و فضای مجازی و رسانه برگزار شد.

 شناسایی و سازماندهی نیروی انسانی، آموزش و اعزام مبلغان، اختصاص موکب­ های ویژه بانوان، کم و کیف هدایا و بسته­ های فرهنگی و آگاهی بخشی و بصیرت افزایی با برگزاری همایش در راستای تبیین فلسفه اربعین و رسالت حضور بانوان در اربعین حسینی، مورد بررسی قرار گرفت. همچنین برنامه ریزی تدوین و در اختیار نهادن محتوای آموزشی و فرهنگی مناسب و مورد نظر به کاروان­ ها، گروه­ ها و هیئات اعزامی بانوان زائر، صورت گرفت.

لزوم فرهنگ­سازی در مسائلی چون  چگونگی حضور بانوان در پیاده ­روی اربعین برای کاهش آسیب­ های احتمالی در اعزام، اسکان و معرفی اقلام و شرایط صحیح و مورد نیاز بانوان مورد تاکید اعضای جلسه بود. برگزاری همایش و سخنرانی ­ها در سطح استان­ ها و برپایی نمایشگاه­ ها در معرفی اقلام اعم از عرضه انواع چادر و پوشش­ های متناسب با پیاده­روی و دیگر موارد موردنیاز، از جمله ظرفیت های تحقق این فرهنگ سازی عنوان شد.

استفاده از ظرفیت بسیج دانشجویی دانشگاه­های سراسر کشور و بسیج اساتید در تهیه و تدوین محتواهای آموزشی و فرهنگی مورد تاکید اعضای کمیته تخصصی داخلی کارگروه بانوان اربعین واقع شد.

اولین جلسه از کمیته تخصصی محتوایی نیز ، با حضور مسئولین و نمایندگان سازمان­های مختلفی نظير امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری، سازمان فرهنگ و ارتباطات، بسیج جامعه زنان و مسئولین کمیته داخلی و رسانه و اطلاع رسانی کارگروه بانوان نیز تشکیل شد.

در این کمیته به عنوان قلب کارگروه بانوان اربعین، برنامه­ ریزی ­های لازم برای تولید محتوای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در خصوص تمامی پیشنهادات و تصمیم ­های صورت گرفته در کمیته­ های تخصصی داخلی و بین الملل و بررسی ظرفیت های موجود حقیقی و مجازی در نشر محتواهای تامین شده، مورد بررسی و برنامه ­ریزی قرار گرفت.