پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

19 مرداد 1395

مهندس سعيد اوحدي: توصيه ما به زائرین اربعین اين است كه ثبت نام خود را به روزهاي پاياني موكول نكنند

رئيس سازمان حج و زيارت از نام نويسي بيش از 16 هزار نفر تاكنون براي شركت در راهپيمايي اربعين حسيني خبر داد و توصيه كرد: متقاضيان نام نويسي را به روزهاي پاياني موكول نكنند تا بتوانند در تاريخي كه مشخص كرده‌اند مشرف شوند.


مهندس سعيد اوحدي گفت: از ساعت 9 صبح روز گذشته سامانه ثبت نام براي علاقه‌مندان راهپيمايي اربعين حسيني آغاز به كار كرد تا ديشب 7 هزار نفر در قالب 2 هزار و 800 گروه در سامانه ثبت نام كرده‌ بودند.

وي ادامه داد: توصيه ما اين است كه متقاضيان ثبت نام خود را به روزهاي پاياني موكول نكنند و هرچه زودتر ثبت نام كنند تا بتوانند در تاريخي كه مشخص كرده‌اند و از مرزي كه تعيين شده است، مشرف شوند.استقبال براي روز اول بسيار خوب بود و تا اين لحظه حدود 16 هزار نفر ثبت نام كرده‌اند مشكل خاصي نيز وجود نداشته است با توجه به هماهنگي‌هاي انجام شده با سازمان فناوري اطلاعات خوشبختانه مسير ثبت نام كاملا روان است.

رئيس سازمان حج و زيارت خاطرنشان كرد: در اين مرحله از ثبت نام به دليل اينكه وزارت امور خارجه عراق نحوه صدور ويزا را اعلام نكرده است اين موضوع از طريق كميته كنسولي ستاد برگزاري اربعين در حال پيگيري است زائران نبايد در اين مرحله هيچ وجهي را پرداخت كنند. اميدواريم ظرف 10 روز آينده بتوانيم مشخصات و نحوه دريافت ويزا را اعلام كنيم و از طريق شماره همراه زائران و اطلاعيه سازمان حج مرحله بعدي اطلاع رساني مي‌شود.

مهندس اوحدي اظهار داشت: در برخي از شهرها ممكن است زائران به دفاتر مجاز در نزديكي خود دسترسي نداشته باشند كه در اين شهرها از طريق دفاتر حج و زيارت استان‌ها هماهنگي‌هاي لازم در حال انجام است كه زائران براي تحويل مدارك مجبور به تردد در بين شهرها نباشند. بازهم تأكيد مي‌كنيم كه تنها راه ثبت نام براي پياده روي اربعين از طريق سامانه سماح است.

وي در مورد اعزام‌ها به عتبات عاليات در ايام عرفه گفت: در رابطه با پيش ثبت نام اعزام به عتبات عاليات به دليل استقبال خوب علاقه‌مندان ثبت نام تا ساعت 16 امروز تمديد شده است و تا اين لحظه بيش از 60 هزار نفر ثبت نام كرده‌اند كه ما مجبور هستيم از طريق قرعه كشي زائراني كه در اولويت هستند را اعزام كنيم البته تمام تلاش خود را انجام مي‌دهيم تا بتوانيم ظرفيت‌هاي اقامتي بيشتري را در عراق به خدمت بگيريم تا امكان سفر براي تمام مشتاقان به عتبات در ايام عرفه، تاسوعا و عاشورا فراهم شود.

رئيس سازمان حج و زيارت افزود: اعزام‌ها از 17 شهريور تا 15 آبان است باز شاهد هستيم عده‌اي افراد سودجو تبليغات‌هايي را انجام مي‌دهند كه واقعيت ندارد و تحت عناويني مانند عتبات قسطي يا ارزان قيمت،سودجويي مي‌كنند و معمولاً هزينه بخشي از خدمات را دريافت نمي‌كنند و در داخل كشور عراق زائر را با مشكلات جدي مواجه مي‌كنند به مشتاقان سفر به عتبات توصيه مي‌شود به اين تبليغات توجهي نداشته باشند و تنها از طريق دفتر مجاز اقدام به ثبت نام كنند.