جمعه 10 فروردین 1403

17 مرداد 1395

برگزاری جلسه کمیته فرهنگی اربعین حسینی در کربلای معلی با شرکت اعضای ایرانی و عراقی

جلسه کمیته فرهنگی اربعین حسینی در کربلای معلی با شرکت اعضای ایرانی و عراقی برگزار گردید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، جلسه کمیته فرهنگی اربعین حسینی در کربلای معلی با شرکت اعضای ایرانی و عراقی برگزار گردید.

در این جلسه برنامه های نهادها و دستگاه های فرهنگی، سیاست های فرهنگی، آموزشی و تبلیغی اربعین 95 مورد بحث و بررسی  قرار گرفت و تصویب شد.    
  رایزن فرهنگي جمهوری اسلامی ایران  به دستگاه ها، هیات های مذهبی،  موسسه های فرهنگي و تبلیغی توصیه کرد که رعایت قوانین و  سیاست های مصوب  را  سر لوحه  کار خود قرار دهند و  از هر  گونه اقدام  و عملی که  موجب رنجش و نارضایتی مراجع عظام تقلید نجف اشرف شود اجتناب نمایند. وی در ادامه افزود  از به کار گیری هر نوع نماد و نشان ها که منشا اختلاف و تفرقه شود، اجتناب گردد.  ایشان  به هماهنگی و  اخلاص در خدمت گزاری و تکریم مردم عراق اعم از سنی، شیعه،  مسلمان،  غیر مسلمان و گروه ها مختلف بدون ورود به مسایل و اختلافات و اجتناب از هر نوع تنش و تفرقه و گروه گرایی تاکید کردند. رایزن فرهنگی ایران  از همه رسانه  ها، مبلغان،  ائمه جمعه و جماعات و تشکل های دینی و هیئت های مذهبی خواستند که همه زایران را به  رعایت قانون و توقف کوتاه  و حداقلی در عراق به ویژه در شهرها ی مقدس کربلا و نجف اشرف  دعوت کنند.