جمعه 31 فروردین 1403

13 مرداد 1395

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار مسئول فرهنگی اربعین : در برنامه ریزی برای برگزاری مراسم اربعین، به ظرافت های خاص همانند تکریم زائرین توجه شود

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه اربعین فرصتی است که می توان کلید واژه های معرفتی را به مردم انتقال داد و با برنامه ریزی بهتر و قوی تر در فضای داخل کشور و عراق اثرگذار بود.


آیت الله حسینی بوشهری  صبح امروز در دیدار حجت الاسلام دکتر احمدی، مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین که در جامعه مدرسین قم برگزار شد، با بیان اینکه هدف از برگزاری اربعین به تعبیر رهبر معظم انقلاب، معرفت افزایی است، گفت: هر فعالیتی که دراربعین برای زائرین انجام می شود، زیر چتر کمیته فرهنگی می باشد که نشان دهنده  اهمیت و جایگاه این کمیته است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه هر چه فعالیت فرهنگی پا برجاتر باشد، کارها رونق بهتری پیدا می کند، اظهار داشت: بومی سازی فعالیت ها در روز اربعین و همچنین در نظر گرفتن شرایط عراق، بسیار در برپایی بهتر این برنامه اثرگذار بوده که در صورت عدم توجه به آن، از این اثرگذاری کم خواهد شد.

معاون جامعه مدرسین ابراز داشت: باید در برنامه ریزی برای برگزاری مراسم اربعین، ظرافت های خاصی همانند تکریم زائرین و اوضاع عراق را در نظر گرفت و بر اساس آن حرکت کرد.

امام جمعه قم عنوان کرد: لازم است در خدمت رسانی به زائرین به نکاتی بسیار کوچک که حتی شاید به چشم هم نیایند، توجه داشت؛ همانند پیرزنی که برای خدمت به زائرین از منزل خود با پای پیاده به امیدی حرکت می کند.

وی خاطرنشان ساخت: اربعین امام حسین(ع) الگوی مناسبی برای مسئولین فرهنگی و جامعه اسلامی بوده و ظرفیت خوبی برای معرفت افزایی ایجاد نموده است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: احساس مردم از این مراسم، آن است که اهل بیت(ع) پناهگاه آنان هستند؛ به همین دلیل هر چه دارند و ندارند، برای تکریم اهل بیت(ع) فدا می کنند.

وی گفت: این روحیه ای که در مردم وجود داشته، خاص است و در هیچ کجا پیدا نمی شود؛ بنابراین باید از این فرصت حداکثر بهره را برای تبلیغ برد.

عضو خبرگان رهبری در پایان بیان داشت: اربعین فرصتی است که می توان کلید واژه های معرفتی را به مردم انتقال داد و با برنامه ریزی بهتر و قوی تر در فضای داخل کشور و عراق اثرگذار بود.