پنج شنبه 9 فروردین 1403

10 اردیبهشت 1401

اهدای پرچم های حرم های مطهر حضرت سید الشهدا(ع) وحضرت ابوالفضل (ع) و تندیس اربعین به مؤسسه دار القرآن اهل البیت (ع)

پرچم های حرم های مطهر حضرت سید الشهدا(ع) وحضرت ابوالفضل (ع) و تندیس اربعین از سوی رئیس کمیته فرهنگی به رئیس مؤسسة دارالقرآن اهل بیت (ع) در خمینی شهر اصفهان اهدا گردید.


 

به پاس تلاش های مؤسسه قرآن اهل بیت علیهم السلام خمینی شهردر همکاری با شورای قرآن کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد مرکزی اربعین درعرصه فعالیت های قرآنی در مراسم اربعین ۱۴۰۰ پرچم های حرم های نورانی و مطهر حضرت سید الشهدا و حضرت ابوالفضل العباس علیهما السلام در عصر روز جمعه ۲۷ رمضان از سوی رئیس کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین و رئیس گروه قرآن و عترت کمیته فرهنگی تقدیم رئیس مؤسسة دارالقرآن اهل بیت علیهم السلام  در خمینی شهر اصفهان گردید.

 در  آیین  تقدیم پرچم در فضایی آکنده از معنویت همراه  با شعف و اشک شوق حاضران برگزار شد ،  جمعی از مسئولان مؤسسه و رئیس کمیته فرهنگی وآموزشی و مسئول دفتر نمایندگی بعثه استان و اساتید و مربیان قرآنی حضور داشتند . تندیس کمیته فرهنگی اربعین که مزین به جملاتی از حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام  است  همراه پرچم های مقدس تقدیم آقای سلطانی رئیس موسسه شد.

در ابتدای  مراسم گزارشی از فعالیت های مؤسسه ارائه و سپس آقای احمدی رئیس کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین با اشاره به اهمیت برنامه های قرآنی در مراسم اربعین از خدمات مؤسسه دار القرآن  در عرصه های مختلف از حفظ، آموزش، تفسیر و دایر کردن موزه و نمایشگاه قرآن و برگزاری محافل قرآنی بویژه  در موسم اربعین تقدیر کرد و برکات و توفیقات فراوان این مؤسسه را مدیون لطف و عنایت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و نیت خالص بانیان و مدیران مؤسسه بخصوص جناب سلطانی و مربیان و اساتید آن و نیز  برنامه ریزی و تدابیر شایسته  و  مدیریت فرهنگی و اندیشمندانه در اداره مؤسسه دانست.

در این مراسم آقای دکتر سید محمد موجانی رئیس گروه قرآن کمیته فرهنگی وآموزشی به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت و در پایان جناب حجه الاسلام والمسلمین گرجی رئیس کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین استان اصفهان با تقدیر از اقدام  برگزاری آیین تقدیر از همکاری های خوب مؤسسه دار القرآن ، خدمات ارزشمند آن را باعث افتخار و آبروی استان بر شمرد.

لازم یه یاد آوری است که مؤسسه دار القرآن اهل البیت علیهم السلام خمینی شهر از بزرگترین موقوفه ها و  مؤسسه های قرآنی کشور وابسته به آستان قدس رضوی است که توسط  خیر خمینی شهری با حمایت آستان قدس  بنا و در حوزه های مختلف قرآنی فعالیت های گسترده ای دارد و در شب های ماه مبارک رمضان  امسال هر شب پذیرای حدود ۲۵۰۰ نفر در برنامه های مختلف قرآنی در سالن های متعدد این مؤسسه بوده است . ود ر موسم اربعین نیز  گروهی از قاریان عرب زبان را برای آموزش و برگزاری کرسی های قرآنی در قالب کاروان قرآنی کمیته فرهنگی وآموزشی اعزام کرد.