شنبه 1 اردیبهشت 1403

08 خرداد 1400

وخامت سلامت "حسن مشیمع" زندانی انقلابی در زندان های بحرین

"علی مشیمع" فعال بحرینی گفت: وضعیت سلامت "حسن مشیمع" زندانی انقلابی و رئیس جنبش حق، به شدت وخیم شده است.


به گزارش  خبرگزاری «الاربعین»، "علی مشیمع" فعال بحرینی گفت: وضعیت سلامت "حسن مشیمع" زندانی انقلابی و رئیس جنبش حق، به شدت وخیم شده است.

فرزند حسن مشمیع در صفحه توئیتر، جزئیات دردناکی از وضعیت سلامت پدرش که ۷۳ ساله است، بیان کرد و گفت: در پی فشار بیماری قند، عوارض خطرناکی در حسن مشیمع ظاهر شده است و از جمله آنها؛ تورم غیر طبیعی پاها به همراه لکه های سیاه، تورم بزرگ در ساق پا و درد شدید در زانو است.

وی با بیان اینکه پدرم به هنگام راه رفتن لنگ می زند و خیلی سخت حرکت می کند و این حرکت با درد همراه است، افزود: پدرم خسته به نظر می رسد و به اندازه لازم تحت درمان قرار نگرفته است.

این فعال بحرینی تصریح کرد: پدرم حدود دو ماه در ساختمان ۱۰ زندان مرکزی "جو" به بهانه نوبت پزشکی، غرنطینه بود، امّا اقدامات انجام گرفته تنها ظاهری و جنبه نمایشی داشته است. در واقع اکنون وضعیت سلامت وی به صورت چشمگیر وخیم شده و ما خیلی نگران جان او هستیم.

کوتاهی درمانی در کنار استمرار حبس ظالمانه، جنایت دیگری است

علی مشیمع تأکید کرد: کوتاهی درمانی، جنایتی که است که به جنایت استمرار حبس ظالمانه او افزوده می شود.

فرزند مشیمع همچنان نسبت به وضعیت سلامت پدرش هشدار می دهد و این دومین باری است که سلامت دبیرکل جنبش حق به شدّت وخیم می شود.

علی مشیمع ۱۱ نوامبر سال ۲۰۲۰ گفته بود که وضعیت سلامت پدرش رو به وخامت است و در آن زمان به بخش اورژانس بیمارستان نظامی منتقل شد و بعد از ۶ ساعت به زندان بازگشت. پزشکان بدون اینکه دلیل حقیقی وضعیت سلامتش را متوجه بشوند، در بخش اورژانس دستگاه تنفس مصنوعی وصل کردند و آنها شک داشتند که او سکته کرده باشد.

شایان ذکر است که حسن مشیمع دبیرکل جنبش حق بحرین از سال ۲۰۱۱ میلادی در زندان به سر می برد.