پنج شنبه 9 فروردین 1403

08 خرداد 1400

کشته و زخمی شدن بیش از ۸۰ افسر سعودی در عملیات ارتش یمن

شبکه المسیره یمن از عملیات گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در جیزان و خسارت سنگین به ائتلاف سعودی در این عملیات خبر داد.


به گزارش  خبرگزاری «الاربعین»، یک منبع یمنی در گفتگو با شبکه المسیره از عملیات گسترده نیروهای یمنی در جیزان خبر داد و گفت که این عملیات در محور الخوبه - وادی جاره و از سه مسیر اصلی انجام شده است.
 
در این عملیات مواضع و پایگاه‌های ارتش عربستان سعودی در کوه «ام بی سی» و تباب الفخیده و التبه البیضاء و القمبوره و العمود و تویلق و شرق قایم صیاب هدف قرار گرفت.
 
همچنین در این عملیات پیشروی‌هایی صورت گرفت و پایگاه و مواضع هدف گرفته شده عربستان سعودی به کنترل کامل در آمد و خسارات زیادی به نیروهای دشمن وارد شد.
 
بر اساس این گزارش، در مواضع و پایگاه‌های هدف گرفته شده نظامیانی از نیروهای ائتلاف عربی از کشورهای عربستان و مزدوران سودانی و مزدورانی وابسته به گروه شبه نظامی موسوم به «گردان کماندوها» نیز حضور داشتند.
 
تعدادی از افسران و نظامیان ارتش رژیم سعودی در کمین‌هایی که زره پوش‌ها را هدف گرفت و تلاش داشتند، فرار کنند و نیز با هدف قرار گرفتن دیگر استحکامات دشمن کشته و زخمی شدند.
 
بر اساس این گزارش، تعدادی از افسران و نظامیان ارتش رژیم سعودی حین تلاش برای فرار و پس از سقوط از ارتفاعات و مناطق صعب العبور کشته شدند.
 
ده‌ها نظامی از نظامیان دشمن که در میان آنها نظامیان سعودی و سودانی هم مشاهده می‌شوند، به اسارت گرفته شدند و اجساد کشته‌ها در دشت‌ها و دره‌ها به حال خود رها شده و سایرین هم پا به فرار گذاشتند.
 
گزارش المسیره حاکی است که در این عملیات مقادیر زیادی سلاح و مهمات مختلف که نظامیان دشمن در پایگاه‌ها و مراکز نظامی خود و انبارهایشان به حال خود رها کرده بودند، به غنمیت درآمد.
 
در جریان این عملیات 29 دستگاه زره پوش و تجهیزات و ابزارهای جنگی (نفربر و خودرو‌های زرهی) منهدم شده و در آتش سوختند که توسط دوربین‌های «الاعلام الحربی» مستند سازی و ضبط شده است.
 
این گزارش می افزاید: بیش از 80 افسر و نظامی ارتش عربستان سعودی و مزدوران سودانی و خائن در این عملیات کشته و زخمی شدند.