پنج شنبه 9 فروردین 1403

02 خرداد 1400

استقبال عربستان از آتش بس + جزئیات

عربستان از اعلام آتش بس در منطقه نوار غزه استقبال و اقدامات رژیم اسرائیل در شهر اشغالی قدس و تجاوزگری به غزه را محکوم کرد.


به گزارش  خبرگزاری «الاربعین»به نقل از خبرگزاری دولتی سعودی (واس)، وزارت خارجه عربستان از آتش بس در منطقه نوار غزه استقبال و تلاش های مصر و سایر طرف های بین المللی در این زمینه را ارج نهاد.

این وزارتخانه همچنین در بیانیه خود انتظار عربستان برای "افزایش تلاش به منظور ایجاد یک راه حل عالانه برای مسئله فلسطین که خواسته های ملت فلسطین در برپایی کشور مستقل خود به پایتختی قدس شرقی مطابق مصوبات بین المللی و طرح صلح عربی را تحقق بخشد"، بیان داشت و اعلام کرد: عربستان بار دیگر بر ادامه تلاش خود با همکاری کشورهای برادر و دوست برای تحقق این راه حل تاکید می کند.

همزمان «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی در تماس تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که "عربستان تجاوزگری و اقدامات اسرائیل در شهر قدس و تجاوزگری ارتش این رژیم به نوار غزه را که قربانیان بی گناه و زخمی برجای گذاشت، محکوم می کند".

شاه سعودی افزود: عربستان به تلاش های خود در همه سطوح برای توقف اقدامات و تجاوزگری اسرائیل علیه قدس از طریق تماس با طرف های موثر به منظور فشار بر دولت اشغالگر اسرائیل ادامه خواهد داد.

وی همچنین برای "ملت فلسطین امنیت و صلح" آرزو کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به نوبه خود از "مواضع سعودیها از زمان ملک عبدالعزیز تا امروز" تقدیر و از شاه سعودی و دولت عربستان به خاطر تلاش هایش در سازمان های بین المللی و عربی و اسلامی برای توقف تجاوزگری اسرائیل و یاری به ملت فلسطین تشکر کرد. 

نظامیان اشغالگر صهیونیست از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند.

وزارت بهداشت فلسطین مستقر در نوار غزه روز جمعه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در این حملات ۲۴۸ تن را به شهادت رساند.

برپایه این گزارش، از این تعداد، ۶۶ نفر کودک، ۳۹ نفر زن و ۱۷ نفر سالخورده بودند.

همچنین در ۱۲ روز حملات صهیونیستها به غزه یکهزار و ۹۱۰ فلسطینی ساکن نوار غزه نیز زخمی شدند.

گروه های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین‌های اشغالی کردند که به دنبال آن ۱۲ صهیونیست کشته شدند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت در غزه، پنجشنبه شب در یک نشست ۳ ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد.

این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه، میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد و ملت فلسطین پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.