جمعه 31 فروردین 1403

01 خرداد 1400

رونمایی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تسلیحات سپاه + تصاویر

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تسلیحات جدیدی رونمایی کرد.


به گزارش  خبرگزاری «الاربعین»؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی مراسمی از تسلیحات جدیدی در حوزه پهپادی و پدافندی رونمایی کرد.

در این مراسم که با حضور سرلشکر “حسین سلامی” فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار “امیرعلی حاجی‌زاده” فرمانده نیروی هوافضای سپاه برگزار شد، از پهپاد فوق سنگین “غزه”، سامانه موشکی زمین به هوای “۹ دی” و سامانه راداری “قدس” رونمایی شد.

سردار سلامی در خصوص نام پهپاد غزه عنوان کرد نام این پهپاد را غزه نامگذاری کردیم تا ان شاالله افتخار جاودانی باشد برای کسانی که در غزه، امروز در مقابل تهاجم و تجاوز صهیونیست ها مقاومت میکنند.

پهپاد غزه با توان حمل ۱۳ بمب و ۵۰۰ کیلوگرم تجهیزات جمع آوری اطلاعات و سیگنالی و همچنین ۳۵ ساعت پرواز تا شعاع ۲ هزار کیلومتری، قابلیت اجرای انواع عملیات‌های رزمی و اطلاعاتی را داراست. این پهپاد همچنین در عملیات‌های نظارتی در جنگلها و امدادرسانی در حوادث طبیعی کاربرد دارد.

سامانه پدافندی مجهز به موشک “۹دی” نیز توانایی درگیری و انهدام با انواع تهدیدات در فاصله نزدیک از جمله موشکهای کروز و پهپادها را داراست.

سامانه راداری قدس نیز قابلیت کشف اهداف ارتفاع پست مثل موشکهای کروز ، بالگردها و پهپادها را دارد. این سامانه چابکی بالایی دارد و استقرار و جابجایی سریع در محل مورد نیاز از دیگر ویژگیهای این سامانه است.