جمعه 31 فروردین 1403

30 اردیبهشت 1400

اسرائیل مردم پاکستان را به خیابان‌ها کشاند

هزاران نفر از اقشار مختلف مردم از جمله روزنامه‌نگاران، فعالان مدنی، اتحادیه‌های پزشکان و جامعه تجار در شهر «کراچی» پاکستان در حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمده و تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند.


به گزارش  خبرگزاری «الاربعین»، رسانه‌های پاکستانی روز پنجشنبه از کراچی در جنوب این کشور گزارش دادند: هزاران نفر از اقشار مختلف از جمله دانشجویان و فعالان مدنی در تظاهرات ضدصهیونیستی شرکت کرده و خواستار پایان تهاجم رژیم اشغالگر به غزه شدند.

نمایندگان انجمن‌های اسلامی، نهادهای رسانه‌ای، فعالان مذهبی و دانشگاهی و اتحادیه‌های تجاری و کارگری با سردادن شعارهایی علیه رژیم اسرائیل، تا مقابل باشگاه خبرنگاران کراچی راهپیمایی کردند.

معترضان با اعلام همبستگی با مردم فلسطین و حمایت از نبرد آنان علیه اشغالگری اسرائیل، اعلام کردند: ما خواستار پایان تهاجم به غزه، خروج نظامیان اشغالگر صهیونیستی به ویژه از محله «شیخ جراح» و عقب نشینی آنها از شرق بیت المقدس هستیم.

برخی از رهبران این تظاهرات نیز طی سخنرانی در جمع شرکت کنندگان، رویدادهای اخیر در فلسطین اشغالی را غیرانسانی دانسته و رژیم صهیونیستی را برای تحمیل اقدامات تجاوزگرانه علیه فلسطینیان محکوم کردند.

هزاران پاکستانی در کراچی علیه جنایات اسرائیل به خیابان‌ها آمدند

فعالان دانشجویی نیز از دولت پاکستان خواستند تا برای حمایت از آرمانهای قدس، پویش همبستگی با فلسطین را در سراسر کشور گسترش دهد و مردم نیز با حضور پرشور صدای قوی حمایت از فلسطینیان را به گوش جهان برسانند.

واکنش‌ها در پاکستان از سوی مقامات، رهبران سیاسی و مذهبی این کشور به حملات ارتش رژٰیم صهیونیستی به نوار غزه و شهادت ده‌ها نفر از فلسطینیان ادامه دارد و طی روزهای اخیر شهرهای مختلف پاکستان شاهد برگزاری تجمعات ضدصهیونیستی بود.

دولت ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان دوشنبه گذشته با «بزرگداشت روز همبستگی با مردم فلسطین» به صورت رسمی، ضمن اعلام همدردی با آسیب دیدگان تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از جامعه جهانی خواست از حقوق فلسطینیان دفاع کند.

با وجود ابراز خشم و انزجار مردم سراسر جهان از اقدامات جنایتکارانه و ضد بشری رژیم صهیونیستی، تاکنون قدرت‌های مدعی دفاع از حقوق بشر در جهان و سازمان ملل به عنوان بزرگترین نهاد بین‌المللی دفاع از حقوق ملت‌ها، هیچ اقدام عملی و کارسازی در جهت متوقف کردن این حملات انجام نداده‌اند.

قرار است فردا جمعه تظاهرات سراسری در پاکستان موسوم به «روز همبستگی با فلسطین» به ابتکار دولت این کشور با مشارکت همه احزاب سیاسی و مذهبی برگزار شود و پاکستانی‌ها بار دیگر اقدامات ظالمانه رژیم اشغالگر قدس را محکوم خواهند کرد.

رژیم صهیونیستی از اوایل هفته گذشته اقدام به بمباران مناطق مختلف نوار غزه کرده که تاکنون این حملات منجر به شهادت حدود ۳۰۰ فلسطینی شده که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد.