جمعه 10 فروردین 1403

29 اردیبهشت 1400

نگرانی شدید صهیونیستها از اتحاد فلسطینیها در کرانه باختری

اعتصاب سراسری و بی سابقه فلسطینیان در کرانه باختری و اراضی ۱۹۴۸، موجب نگرانی شدید صهیونیستها شده است.


به گزارش  خبرگزاری «الاربعین» به نقل از القدس العربی، محمود العالول، معاون رئیس فتح گفت: ملت فلسطین بار دیگر ابتکارعمل را به دست گرفت. پس از هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی و تلاش برای نابودی هویت سرزمین قبل از هویت انسانی، در پیش گرفتن سیاست‌های تبعیض نژادی و ارتکاب انواع تفرفه و تشتت، امروز فلسطین پیام‌های متعددی دارد.

وی با اشاره به پیامهای این اعتصاب، اعلام کرد: اولین پیام برای رژیم اشغالگر صهیونیستی است مبنی بر اینکه مردم فلسطین ذلت را نمی‌پذیرند و نژادپرستی و انزجار این رژیم نفرینی است که گریبانگیرش خواهد شد.

العالول گفت: پیام دوم این اعتصاب سراسری برای حامیان آزادی و عدالت در جهان است مبنی بر اینکه ملت فلسطین همچنان پرچم حق و عدالت را در دست دارد و با وجود تمامی توطئه‌های رژیم صهیونیستی و حامیانش که آخرین آن طرح معامله قرن آمریکا بود، پرچم بر زمین نمی‌افتد. پیام دیگر این روز برای جهان آزاد و متمدن است و آن اینکه زمانش رسیده که این رژیم اشغالگر بهای سیاست‌های اشغالگری، تبعیض نژادی و قتل و نابودی را بپردازد.

از سوی دیگر، نشریه «جروزالم پست» در گزارشی تأکید کرد که اعراب در سرتاسر اراضی ۴۸ و کرانه باختری در اعلام همبستگی با ساکنان شیخ جراح و نوار غزه اعتصابی گسترده اجرا کردند.

این اعتصاب شامل همه بخش هایی که اعراب در آن حضور دارند، شد.

فعالان عرب از صبح سه شنبه فعالیت گسترده ای را برای متقاعد کردن مردم به حاضر نشدن در محل کار آغاز کردند.

در پی این اعتصاب، حمل و نقل عمومی در همه نقاط اراضی اشغالی از کار افتاد.

عائده توما سلیمان عضو عرب کنست اسرائیل با انتشار توئیتی نوشت: اعراب امروز یکپارچگی خود را نشان دادند و همه را امیدوار کردند.

محمد برکة یکی از برگزارکنندگان اعتصاب سراسری روز خشم تأکید کرد که فلسطینیان با این اعتصاب موضع یکپارچه خود را در برابر حملات صهیونیستها به غزه و بیت المقدس و سرکوب وحشیانه فلسطینیان توسط نظامیان رژیم صهیونیستی ابراز کردند.

نشریه «تایمز آو اسرائیل» نیز در گزارشی نوشت که این اولین بار است که می بینیم تقریباً همه فلسطینیان با هم در یک حرکت جمعی مشارکت می کنند.