پنج شنبه 9 فروردین 1403

27 اردیبهشت 1400

تل‌آویو، سران و فرماندهان حماس را به ترور تهدید کرد

فرمانده بخش جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی با تهدید سران ارشد جنبش مقاومت حماس به ترور در حملات هوایی، بر عدم پذیرش آتش‌بس با نوار غزه تاکید کرد.


به گزارش  خبرگزاری «الاربعین»؛ ارتش رژیم کودک‌کش صهیونیستی که در برابر موج گسترده عملیات‌های راکتی و موشکی گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه مستأصل شده، سران و فرماندهان حماس را به ترور تهدید کرد.

«الیزیر تولدانو» فرمانده نیروهای جنوبی ارتش این رژیم - که مسئول حمله و کشتار یک هفته اخیر فلسطینی‌ها در نوار غزه بوده - مدعی شد احتمال دارد سران ارشد حماس از جمله «محمد الضیف» فرمانده کل شاخه نظامی حماس و «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه را ترور کنند.

تولدانو بامداد امروز (دوشنبه) در مصاحبه‌ای با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، گفت: «محمد الضیف و یحیی السنوار در گذشته و حال، هدف اسرائیل بوده و هستند».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، وی با استقبال از مخالفت مقام‌های ارشد تل‌آویو با هرگونه آتش‌بس با نوار غزه در زمان کنونی، ادعا کرد هرچه ارتش اسرائیل حملات به غزه را بیشتر ادامه دهد، بهتر است.

این نظامی صهیونیست با ابراز خرسندی از هزاران بمب و موشکی که بر سر زنان و کودکان فلسطینی در نوار غزه طی یک هفته گذشته ریخته شده، مدعی شد: «این دور از نبردها متفاوت بود زیرا روش‌های اطلاعاتی را با حملات مؤثر از دریا و زمین همراه کردیم».

تولدانو با ادعای اینکه از ابتدای درگیری‌های اخیر تا کنون تعداد زیادی از سران گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه را به شهادت رسانده‌اند، افزود: «ما سران ارشد حماس را کشتیم و تا زمان پایان نبرد، به جست‌وجو برای آنها ادامه می‌دهیم».

وی با رد انتقادات از حملات هوایی به غزه که بیش از صد فلسطینی بی‌گناه را به خاک و خون کشیده، ادعا کرد که مقصر این مسئله حماس است چون از بین غیرنظامیان عملیات‌های راکتی و موشکی را انجام می‌دهد. این ادعا بارها توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی و حتی کسانی که ارتباطی با حماس ندارند، رد شده است.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه هفته قبل و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است. وزارت بهداشت نوار غزه امروز اعلام کرد که تا این لحظه، شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۱۹۲ شهید از جمله ۵۸ کودک و ۳۴ زن رسیده است. همچنین بیش از ۱۲۰۰ فلسطینی تا کنون مجروح شده‌اند.

تهدید به ترور سران حماس در حالی است که بامداد یکشنبه ارتش رژیم صهیونیستی در دور جدید حملات جنایتکارانه به نوار غزه، منزل و دفتر کار «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را نیز هدف قرار داد.