شنبه 1 اردیبهشت 1403

27 اردیبهشت 1400

آمریکا پیام نبرد«شمشیر قدس» را دریافت کند/«مقاومت» مؤثرترین گزینه

رئیس دفتر سیاسی «حماس» تأکید کرد: آمریکایی‌ها و متحدان غربی آنها باید معنا و مفهوم تحولات کنونی در اراضی اشغالی را به خوبی متوجه شوند و پیام این تحولات را دریافت کنند.


به گزارش  خبرگزاری «الاربعین»؛ به نقل از روزنامه الأخبار، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به نبرد «شمشیر قدس» تأکید کرد: آنچه که تاکنون رخ داده است نقطه عطفی در یک نبرد نامحدود برای بازپس گیری حقوق سلب شده فلسطینیان محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، وی تصریح کرد: گروه‌های مقاومت فلسطین با هدف حمایت از قدس و مقدسات فلسطین وارد نبرد علیه رژیم صهیونیستی شدند. تحولات مختلف در کرانه باختری، قدس اشغالی و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ جملگی حاکی از بازگشت وحدت به سراسر فلسطین هستند.

رئیس دفتر سیاسی حماس یادآور شد: نبرد شمشیر قدس این مسأله را به جهانیان ثابت کرد که قدس مسأله ای نیست که به مرور زمان فراموش شود. قدس، در قلب مسأله فلسطین جای دارد. آمریکایی‌ها و متحدان غربی آنها باید معنا و مفهوم تحولات کنونی در اراضی اشغالی را به خوبی متوجه شوند و پیام این تحولات را دریافت کنند.

اسماعیل هنیه با بیان اینکه مقاومت می‌تواند تا مدتها به نبرد با رژیم صهیونیستی ادامه دهد، تأکید کرد: امروز در عرصه توانایی‌های میدانی مقاومت، شاهد یک نقطه عطف بزرگ هستیم. وی در خصوص تلاش‌ها برای برقراری آتش بس نیز گفت: طرف‌های زیادی درخواست برقراری آتش بس را از مقاومت داشته‌اند اما ما اعلام کرده‌ایم که شرط برقراری آتش بس، متوقف شدن تجاوزات به ویژه در قدس اشغالی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: آنچه که تاکنون رخ داده است یک نقطه عطف تاریخی است که ثابت می‌کند مقاومت تنها گزینه‌ای است که منجر به آزادسازی فلسطین و بازپس‌گیری حقوق می‌‎شود.