پنج شنبه 30 فروردین 1403

16 اردیبهشت 1400

حمایت از فلسطین وظیفه جوامع بین المللی است

متفکر و فعال اجتماعی مصر گفت: جوامع بین المللی وظیفه دارند که از فلسطین حمایت کرده و منطقه را از حضور رژیم صهیونیستی آزاد کنند، نباید اجازه پیشروی به این رژیم اشغالگر داد.


به گزارش ستاد خبری دومین کنگره بین المللی قدس شریف، در سومین روز برگزاری کنگره بین المللی قدس شریف که عصر روز پنجشنبه 16 اردیبهشت ماه 1400 به صورت مجازی از طریق شبکه عبرات برگزار شد، شیخ راسم النفیس، متفکر و فعال اجتماعی مصر اظهار داشت: روز قدس روز بسیار بزرگی است و با وجود فراگیر شدن ویروس کرونا، کشورهای مسلمان در تلاش هستند این روز بزرگ داشته شود.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) روز قدس را یوم الله نامیده اند و ما هم باید این روز را بزرگ بداریم، افزود: قدس از صفات الهی است وچون خداوند مظهر پاکی است، به همین دلیل این شهر از نظر خداوند شهر پاکی ها است.

متفکر و فعال اجتماعی مصر ادامه داد: تمام انبیاء و پیامبرانی که در این مکان مقدس مدفون شده اند، از پاکان هستند، چون خداوند این مکان را مقدس و پاک آفریده است و به خاطر همین تقدس است که باید از آن حمایت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز حضور رژیم صهیونیستی در فلسطین غیرقانونی است و اشغال آن ها محکوم است، گفت: این وظیفه مسلمانان است که برای مقابله با این رژیم به پا خیزند.

 شیخ راسم النفیس بیان داشت: بسیاری از حاکمان تلاش کردند که از رژیم صهیونیستی و غصبی که انجام داده، حمایت کنند، اما همه آن ها نابود شدند و این را بدانیم که رژیم صهیونیستی نیز نابود خواهد شد.

وی تصریح کرد: جوامع بین المللی وظیفه دارند که از فلسطین حمایت کرده و منطقه را از حضور رژیم صهیونیستی آزاد کنند، نباید اجازه پیشروی به این رژیم اشغالگر داد.