چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

16 اردیبهشت 1400

امروز جوانان فلسطینی را می‌بینیم که ایستادگی می‌کنند

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی اتفاقات کرانه باختری و منطقه غزه را در راستای بیت‌المقدس، یک تحول مهم و قابل توجه دانست.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در شبکه المیادین و در قالب برنامه «المنبر الموحد» به مناسبت روز جهانی قدس اظهار داشت: باید صادقانه و شجاعانه موضع خود را در برابر آرمان فلسطین اعلام کنیم.

 

وی تأکید کرد: مجموعه‌ای از تحولات موجب شده است تا مسئولیت عظیمی بر گردن همگان احساس شود و امروز جوانان فلسطینی را می‌بینیم که ایستادگی می‌کنند و مردم فلسطین امروزه موضع ثابت خود در قبال فلسطین و مقاومت را اعلام می‌کنند.

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود:‌ سخن برخی درباره اینکه فلسطینی‌ها دست از آرمان و سرزمین خود کشیده‌اند، افتراء در حق آنان است. حوادث اخیر به خوبی نشان داد که مردم فلسطین پایبند به حقوق خویش هستند و از آن دست برنداشته‌اند و این موضوع مسئولیت امت اسلامی را برای یاری آن‌ها سنگین می‌کند.

 

وی به عملیات اخیر در جنوب شهر نابلس و تیراندازی به سمت نظامیان صهیونیست که موجب زخمی شدن سه نظامی شد، اشاره کرد و گفت: این عملیات نشان از اصرار مردم فلسطین بر حق و حقوق خودشان است و نسل جوان فلسطین همچنان آماده فداکاری است و در هر شرایطی به سمت پیروزی قاطعانه قدم بر می‌دارند.

 

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: پایان دوره ترامپ و عاملانش در منطقه و سقوط طرح معامله قرن از جمله تحولات مهم در منطقه است و اتفاقات اخیر فرصت‌های پیش روی محور مقاومت را افزایش داده و شرایط جدید منطقه و اعتراف دشمنان به شکست و رسیدن به بن بست از جمله عواملی است باید احساس کنیم آزادی قدس نزدیک است.

 

وی تأکید کرد: محور مقاومت همواره در کنار مردم فلسطین و آرمان فلسطین قرار گرفته و از سوی دیگر بحران‌های عمیق داخلی در رژیم صهیونیستی عوامل مثبتی است که باعث می‌شود مسئولیت ما نیز سنگین‌تر شود.

 

وی با بیان اینکه امروز تأثیر سازش را می‌بینیم، گفت : سازش موجب شد تا صدای مقاومت رساتر شود و کشورهای سازشگر یک روز نیز در درگیری و مبارزه با رژیم صهیونیستی نبوده‌اند تا خروج آن‌ها از مسیر مبارزه تأثیری در مسأله داشته باشد.

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: محور مقاومت باید همبستگی خود را افزایش داده و بیش از پیش در میدان حاضر باشد و قدرت خود را افزایش دهد، چرا که آینده را در منطقه محور مقاومت خواهد ساخت.

 

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بر اساس پیش‌زمینه‌های دینی و عقیدتی خود آینده‌ای ندارد و در معرض نابودی است، اظهار داشت: به اسرائیلی‌ها می‌گویم که شما در این معرکه تلاش و کوشش و جوانان خودتان را ضایع کرده و به نابودی می‌کشانید و خون آن‌ها را هدر می‌دهید.

 

سید حسن نصرالله سپس به شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: به روح بزرگ فرمانده شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی درود می‌فرستیم که نام و تصویر و روح و تفکر استراتژیکش باقی خواهد ماند. حضور میدانی و نفس‌های او با قدرت در تمامی میدان‌های محور مقاومت امتداد دارد.

 

دبیرکل حزب الله لبنان سپس گفت: حضور مردم فلسطین در میادین مبارزه حجت الهی بزرگی برای تمامی مردمان عرب و مسلمانان و هر انسان آزاده‌ای در جهان است تا مسئولیت خود را شناخته و با قدرت و با تمامی امکانات در کنار مردم فلسطین بایستد.

 

وی تأکید کرد: در روز قدس علی‌رغم خطر ویروس کرونا به هر شکلی که منافاتی با اقدامات پیشگیرانه نداشته باشد باید با قدرت موضع خود را فریاد بزنیم.