جمعه 31 فروردین 1403

15 اردیبهشت 1400

حمایت از فلسطین و قدس شریف از مظاهر رویش وحدت اسلامی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: امروز حمایت از فلسطین و قدس شریف و مقابله با رژیم صهیونیستی به یکی از مظاهر رویش وحدت و انسجام اسلامی است.


به گزارش ستاد خبری دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز 15 اردیبهشت 1400 در دومین کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت مجازی از شبکه عبرات تی وی پخش شد، با بیان اینکه امت اسلامی و جهان اسلام حدود ۷۰ سال است با اندوه و آلامی سخت مواجه است، اظهار داشت: رژیم نژاد پرست و جعلی صهیونیستی با پشتوانه نظام سلطه بخشی از سرزمین امت اسلامی را اشغال و یک ملت را از موطن خود آواره نموده است و با غارت اموال و مایملک آنان با خشن ترین و وحشیانه ترین تجاوزات آنان را از تمامی حقوق انسانی محروم ساخته است و ده‌ها هزار زن و مرد و کودک را به قتل رسانده و میلیون ها نفر از آنان را از وطن مألوف خود بیرون رانده و آنانی که در آن سرزمین مظلوم باقی مانده اند هر روز شاهد یورش و ظلم و ستم این رژیم نژادپرست می باشند.

وی با بیان اینکه نظام استکبار با انواع ترفندها تلاش دارد تا رژیم جعلی صهیونیستی را حفظ نماید، افزود: نظام استکبار با راه انداختن جریان تکفیر به اصلی و فرعی نمودن امور رژیم صهیونیستی، قدس شریف و مسئله فلسطین پرداخت و با ایجاد اختلاف، و جنگ‌های داخلی در بین مسلمانان، و ترویج افراطی گری کژراهه هایی را به نام اسلام و به نام دین ایجاد کرده تا مسئله فلسطین و قدس شریف به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: همچنین نظام استکبار سعی دارد تا با تحمیل رژیم صهیونیستی به عنوان یک واقعیت به ملت‌های مسلمان، دولت‌های وابسته و زبون را با تطمیع و ارعاب به رغم خواست ملت‌ها به عادی سازی روابط با آن ترغیب نماید. این درحالی است که آموزه های وحیانی قرآن کریم همه ما را از اعتماد و پیوند با دشمنان و ظالمان منع نموده است.

وی اظهار داشت: امروز در پی غفلت‌ها و اختلافات در بین امت اسلامی شاهد گسترش اقدام‌های تجاوزکارانه و تروریستی و خلاف همه موازین و مقررات بین المللی رژیم صهیونیستی هستیم؛ از حمله به نمازگزاران در مسجدالاقصی و قدس شریف و ربایش عناصر خدوم و مؤثر از مردم فلسطین،‌ محاصره ظالمانه مردم شریف غزه و بمباران مناطق غیر نظامی، زندانی‌کردن کودکان و زنان، یورش وحشیانه به اماکن مقدس، همه این شرارت‌ها به پشتوانه دولت ایالات متحده آمریکا و دول غربی انجام می‌گیرد. اما هرگز این اقدام‌ها از تنفر و انزجار امت اسلامی نیست به این رژیم جعلی و حامیان آن نکاسته است. این حمایت‌ها از سویی و فقدان مسئولیت و خیانت‌های برخی دولت‌های عربی سبب شده است تا ۷۰ سال این فاجعه ادامه یابد. به بیان رهبری انقلاب اسلامی ایران «فاجعه فلسطین از روز اول تاکنون ترکیبی از کشتار، ترور و ویرانگری و غصب و تعرض به مقدسات اسلامی بوده است.»

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: امروز حمایت از فلسطین و قدس شریف و مقابله با رژیم صهیونیستی به یکی از مظاهر رویش وحدت و انسجام اسلامی می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری تأکید کرد: امام خمینی(ره) با درک درست این واقعیت تلخ و ظرفیت‌های امت اسلامی و فرصت‌های در اختیار آنان، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برای زنده نگهداشتن قدس شریف و ملت و سرزمین فلسطین «روز جهانی قدس» اعلام کردند که امروز به یک جریان و رسانه پرقدرت در جهان تبدیل شده است.

وی افزود: امت اسلامی رغم همه ناملایمات و فشارهای دولت‌های وابسته و برخی کج‌اندیشان و بایکوت خبری دستگاه‌های رسانه‌ای نظام سلطه، این ضرورت را به خوبی درک و برای حفظ و استمرار آن مجاهدت می‌نماید.

 دبیرکل مجمع تقریب تأکید کرد:  اتحاد امت اسلامی و رفع تنازعات و اختلافات بی‌حاصل، مقدمه ضروری دفع شرارت‌های رژیم صهیونیستی و ریشه‌کنی این غده سرطانی از سرزمین‌های اسلامی است و راه حل‌ واقع‌بینانه منطقی و مطابق قوانین بین المللی را طرح ۴ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم تا برای همیشه ناامنی، ترور، تجاوز و آوارگی از منطقه غرب آسیا رخت بربندد.