جمعه 31 فروردین 1403

15 اردیبهشت 1400

صهیونیست یک تفکر نژادپرست و سلطه جو است

رییس جامعه المصطفی العالمیه گفت: صهیونیست جهانی یک تفکر نژادپرست و سلطه‌جو است که مساوی با پیروان آیین یهود نیست و امروز مشکلات بی‌شماری برای کشورهای منطقه به وجود آورده‌ است.


به گزارش ستاد خبری دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، رییس جامعه المصطفی العالمیه امروز 15 اردیبهشت 1400 در دومین کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت مجازی از شبکه عبرات تی وی پخش شد، اظهار داشت: مسئله فلسطین، آرمان امت اسلامی و مسئله تمام امت اسلامی است و نباید در مباحث جزیی مانند مسائل دینی، قومی و زبانی خلاصه نمی‌شود.

وی افزود: مسئله قدس شریف مسئله‌ای انسانی است و نباید آن را در سطح مباحث قومی و زبانی کاهش بدهیم و تجربه های تاریخی نیز نشان می دهد که چنین نگاه هایی پایدار نبوده ‌است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی عنوان کرد: کشورهای منفعل منطقه با همدستی با سران استکباری خود در طول ۴۰ سال گذشته همواره تلاش کرده تا مسئله فلسطین مشمول مرور زمان و فراموشی در بین مردم با تغییر نسل‌ها شود.

وی اظهار داشت: علمای اسلامی از گذشته تا امروز در برابر طرح‌های عادی سازی روابط با اسرائیل ایستاده‌اند و امروز نیز نباید اجازه بدهیم تا مساله آزادسازی قدس شریف به دست فراموشی سپرده شود.

رییس جامعه المصطفی العالمیه تأکید کرد: راه حل جمهوری اسلامی ایران بر مسئله فلسطین، تعیین سرنوشت سرزمین‌های اشغالی توسط مردم بومی و اصیل فلسطین است که یک راهکار عقلایی در نزد تمام متفکران می‌باشد.

وی بیان کرد: امام راحل از همان ابتدای نهضت اسلامی در سال ۴۲ شمسی خطر رژیم غاصب صهیونیستی و عدم وحدت در بین کشورهای اسلامی را گوشزد می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: حمایت از آرمان قدس شریف از همان روز اول در دستور کار جمهوری اسلامی ایران بوده و کشور ما در این خصوص مشکلات و فشارهای زیادی را متحمل شده است.