جمعه 31 فروردین 1403

15 اردیبهشت 1400

بیت المقدس پایتخت همیشگی فلسطین است/

دومین کنگره بین المللی قدس شریف عصر امروز با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.


به گزارش ستاد خبری دومین کنگره بین المللی قدس شریف، دومین کنگره بین المللی قدس شریف عصر امروز 15 اردیبهشت 1400 با حضور و سخنرانی شخصیت‌هایی از کشورهای مختلف دنیا به صورت مجازی برگزار شد و در بیانیه پایانی آن ضمن هم‌پیمانی بر ادامه مبارزه تا آزادسازی کامل سرزمین‌های اشغالی، از بیت المقدس به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین یاد شد.

در این بیانیه آمده است:

شرکت کنندگان در دومین کنگره بین المللی قدس شریف با تجدید عهد و پیمان با آرمان های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تمام مساعی و همت خود را در جهت اجرای اندیشه‌ها و رهنمودهای ایشان برای احیای امر قدس شریف و بازگرداندن فلسطین مظلوم به امت اسلامی بکار خواهد بست.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده ‌است:‌ قدس شریف و فلسطین و مسجد الأقصی اصلی‌ترین و مهمترین و از راهبردی ترین مسائل جهان اسلام می باشد و همواره باید مورد اهتمام و توجه همه علما و اندیشمندان جهان اسلام قرار گیرد.

بیانیه حاکی است: نظام سلطه و استکبار درتلاش است تا با ایجاد شکاف و اختلاف میان امت اسلامی و طرح مسائل حاشیه‌ای و فعال سازی تروریست‌های دست ساخته خود مانند داعش و القاعده به جابجایی مسائل اصلی جهان اسلام و اولویت‌ها پرداخته تا اذهان امت اسلامی از مسأله قدس و فلسطین غافل گردد. لهذا از نخبگان امت اسلامی و آزادگان جهان تقاضا داریم با هوشیاری این ترفندهای استکبار را رصد نموده و با تبیین ابعاد این توطئه به تقویت اتحاد امت اسلامی اهتمام ورزند.

در ادامه بیانیه تاکیده شده است: فرصت‌های مهم و بزرگ اسلامی در جهان مانند مراسم حج تمتع و اربعین حسینی برای همه فعالان عرصه فرهنگ و هنر و رسانه و علما و اندیشمندان جهان اسلام ظرفیت مغتنمی است که باید از آن برای بیداری امت اسلامی و بیان مظالم و ستم های رژیم غاصب صهیونیستی و مظلومیت مردم فلسطین به شایستگی استفاده کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: دولت استکباری آمریکا به عنوان شریک اصلی ظلم و ستم و تجاوز رژیم صهیونیستی در تلاش است تا این رژیم جعلی متجاوز را به عنوان یک واقعیت بر جهان اسلام تحمیل نماید و برای این مقصود رژیم‌های وابسته و جدای از ملت های مسلمان و ژاندارم های منافع غرب را وادار به عادی سازی روابط با رژیم نژاد پرست، غاصب و جعلی اسرائیل نموده‌است. ملت های مسلمان هیچ‌گاه این روابط و اقدام های ذلت بار و ننگین رژیم های مرتجع و وابسته را به رسمیت نشناخته و با تمام وجود تنفر و انزجار خود را از این اقدام های بزدلانه و خائنانه و همچنین از رژیم صهیونیستی اعلام می‌دارند.

بیانیه ادامه داده است: نقض مکرر و مداوم حقوق انسانی میلیون ها فلسطینی در سرزمین مادریشان از سوی رژیم جعلی و نژاد پرست اسرائیل در برابر دیدگان مجامع و سازمان‌های حقوق بشری و بین المللی و مدعیان آزادی و حقوق بشر در حال انجام است. ربایش و حبس فرزندان و کودکان و زنان بی گناه، هجوم به مراکز مذهبی و نمازگزاران در مسجد الاقصی و قدس شریف، تصاحب خانه های مردم و تخریب آنان، آواره نمودن میلیون‌ها انسان، قتل و غارت و عدم رعایت کمترین حقوق زندانیان و اسیران مظلوم ملت فلسطین، مصادیقی از صدها نمونه ظلم و ستم آشکار این رژیم سفاک می‌باشد.

در ادامه این بیانیه بیان شده است: شرکت کنندگان در این کنگره از مجامع بین المللی و سازمان‌های حقوق بشری درخواست فوری و قاطع دارند که ضمن محکوم نمودن این جنایات ضدبشری و سبعانه، با اقدام های مناسب و پیشگیرانه با این تعدیات و تجاوزات مقابله کنند.

این بیانیه حاکی است: شرکت کنندگان در کنگره از محور مقاومت اسلامی در جهان اسلام به ویژه سرزمین فلسطین در مقابله با تجاوزات و نیز احیای حقوق مردم مظلوم و پایداری و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی حمایت نموده و تنها راه نجات فلسطین و آزادی قدس شریف را مقاومت و مبارزه می داند. رفع محاصره نوار غزه و ملت فلسطین خواست همه امت اسلامی و مسئولیت مهم دولت‌های اسلامی و نهادهای بین المللی است که کوتاهی در این امر پذیرفته نیست و آنان مسئول همه آلام و رنج های ملت فلسطین خواهند بود.

در پایان  این بیانیه آمده‌است:‌ بیت المقدس را پایتخت همیشگی و غیرقابل تغییر فلسطین دانسته و هر نوع تغییر و دستکاری در جغرافیای سیاسی و فرهنگی آن را شدیداً محکوم میکنیم.حضور غیرقانونی نیروهای تروریستی آمریکا در کشورهای منطقه را که به منظور حمایت از رژیم رو به افول و جعلی اسرائیل و دفاع از آن می باشد، تجاوز به سرزمین های اسلامی و خلاف مقررات بین المللی دانسته، خواهان برچیده شدن همه پایگاه های تروریستی آمریکا در منطقه می‌باشیم.

دومین کنگره بین المللی قدس شریف از روز گذشته با سخنرانی ۳۰  شخصیت علمی و فرهنگی از کشورهای ایران، فلسطین، مالزی، هند، افغانستان، پاکستان، فرانسه، آرژانتین، عراق، ترکیه، شیلی، امارات، لبنان، سوریه، انگلیس، کانادا و تونس آغاز شده و امشب به پایان رسید.