پنج شنبه 9 فروردین 1403

11 دی 1399

قاسم سلیمانی از اصحاب و مریدان واقعی مکتب عاشورا و متحول‌کننده جامعه اسلامی بود

میرتقی حیدر گفت: افراد کمی هستند که در مسیر امام حسین(ع) به طور کامل قدم برداشته باشند و درس عاشورا برایشان درس بزرگ باشد؛ اما قاسم سلیمانی از اصحاب و مریدان واقعی مکتب عاشورا بود و با تمام مشکلات و سختی‌ها یک فرمانده واقعی بود.


به گزارش پایگاه خبری الاربعین، مهندس میرتقی حیدر از هندوستان در دومین روز برنامه کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که به صورت مجازی برگزار شد، سخن خود را با مکتب شهدا آغاز کرد و گفت: شیعه به خاطر یک سری از قضاوت‌های ناعادلانه و ظلم‌هایی که به این جامعه شده است دچار مشکلاتی گردیده است.

وی ادامه داد: افراد کمی هستند که در مسیر امام حسین(ع) به طور کامل قدم برداشته باشند و درس عاشورا برایشان درس بزرگ باشد؛ اما قاسم سلیمانی از اصحاب و مریدان واقعی مکتب عاشورا بود و با تمام مشکلات و سختی‌ها یک فرمانده واقعی بود که کمک کرد و به عنوان یک شخص بسیار واقعی همانند امام حسین(ع) و با استفاده از مکتب عاشورا در برابر دشمنان ایستاد.

میرتقی حیدر درباره تشابه حرکت شهید سلیمانی و امام حسین(ع)، ابراز داشت: اکنون تلاش‌های او برای اسلام هویدا شده است، او تلاش کرد تا اتحاد و برادری را در جامعه اسلامی به بار بیاورد و او عاشق خدا بود؛ او تحت تأثیر خداوند و مکتب عاشورا بود.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، گفت: باید هر کاری که انجام می‌دهیم در راه رضای خدا باشد؛ بنابراین دفاع از مردم مظلوم و ستمدیده باید در اولویت قرار بگیرد؛ کاری که شهید قاسم سلیمانی انجام داد.

میرتقی حیدر تصریح کرد: بسیاری از کشورها سعی کردند که شخصیت شهید سلیمانی را وارونه جلوه دهند، اما چیزی که خداوند می‌خواست این بود که قاسم سلیمانی در مسیر درستی قدم برداشت و حتی ابومهدی مهندس و دیگران به این موضوع کمک کردند. به این دلیل شهید سلیمانی سردار دل‌ها است.

وی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی را دارای اهداف بلندی توصیف و ابراز داشت: این تلاش‌ها باعث شد که در سوریه و عراق صلح برقرار شود و همه در کنار هم به آرامی زندگی کنند؛ بنابراین با توجه به این موضوع ما باید بدانیم که سردمداران کشور آمریکا این نتیجه را نمی‌خواستند.

میرتقی حیدر درباره شیوه امام حسین(ع) و یاران شهیدشان، گفت: آن‌ها واقعاً نخواستند از شیاطین تبعیت کنند و به کتاب قرآن ایمان داشتند؛ با توجه به آیه «شهیدان زنده هستند و در کنار خداوند خود رزق و روزی می‌گیرند» خداوند آن‌ها را از مریدان خود قرار داده است و دارای بزرگترین منزلت در پیشگاه خداوند متعال هستند.

وی با توجه دادن به مکتب عاشورا، افزود: قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس افرادی بودند که به رغم تمام مشکلات و سختی‌ها از خود گذشتند و جانفشانی کردند و این مأموریت را انجام دادند.

میرتقی حیدر در توصیف شهید سلیمانی به عنوان یک متحول کننده جامعه اسلامی گفت: او فردی بود که خود را فدا کرد تا نظم و صلح در جامعه اسلامی ایجاد شود؛ مسلمانان هم او را دوست خواهند داشت و تمام زندگی‌های ما و جان‌های ما مدیون قاسم سلیمانی خواهد بود و آمریکا و اسرائیل هم چنین چیزی را می‌دانند که افرادی خواهند آمد که مانند او خواهند بود.