جمعه 31 فروردین 1403

11 دی 1399

فعالیت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی تنها برای رضای خدا بود

نویسنده و تحلیلگر رسانه گفت: فعالیت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تنها برای رضای خدا بود.


به گزارش پایگاه خبری الاربعین، شبیر حسنعلی، نویسنده و تحلیلگر رسانه از لندن در دومین روز برنامه کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که به صورت مجازی برگزار شد، به عنوان سخنران ارشد سخنرانی کرد و گفت: موضوع مقاومت موضوعی است که نمی‌توان در قالب یک یا دو جمله درباره آن صحبت کرد.

وی مؤمنان را از اصحاب اهل بیت(ع) توصیف کرد و اظهار داشت: با نگاه به حرکت حضرت زینب(س) و تاریخ انقلاب اسلامی در مقابل شاه، می‌توانیم برداشت کنیم که همه ما زمانی با هم در یک جا باید جمع شویم و بدانیم که این انقلاب گنجینه‌ای از یک سری کلمات کلیدی است؛ در درجه اول این اطمینان را به ما می‌دهد و به مردم گفته شده است که صحبت کنند و از دیگران به نیکی یاد کنند و از بدی‌ها دوری کنند و این مسأله بسیار مهم است که در ذات و فطرت انسان و سیره انسان است که ما همیشه باید در مسیر حق قدم برداریم و نباید ظلم کنیم یا  بازیچه قرار دهیم و امام حسین (ع) برای همین ایستاد چون اسلام دین پاکی و طهارت است که از پلیدی‌ها دوری می‌کند.

نویسنده و تحلیلگر رسانه با اشاره به سعی و تلاش سیستم‌های تبلیغاتی در تخریب چهره اسلام راستین، ابراز داشت: امام حسین(ع) هیچ گزینه دیگری نداشت جز مقاومت در مقابل ظلم که امام خمینی(ره) هم همین سیره را دنبال کرد و سال‌ها و سال‌ها در برابر سختی‌ها و ظلم‌ها ایستاد.

وی سردار سلیمانی را از شاگردان امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: سردار سلیمانی مانند امام حسین(ع) برای خود روشن کرده بود که باید در برابر سختی‌ها و ظلم‌ها بایستد؛ یکی از مهمترین درس‌هایی که سردار دل‌ها، حاج قاسم به ما داد این است که قبل از اینکه بخواهیم هر اقدامی کنیم باید معیاری برای خود داشته باشیم و در درجه اول باید به خدا اعتقاد داشت.

حسنعلی، کار برای غیرخدا را تبلیغ برای خود توصیف کرد و ابراز داشت: هدف امام حسین (ع) پاک بود بنابراین برای او اشک می‌ریزیم و اربعین را پاس می‌داریم.

وی فعالیت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی را تنها برای رضای خدا دانست و گفت: شبکه المنار از من پرسید که در مقاومت چه چیزی مهم است؟ گفتم روح مقاومت است؛ ما می‌جنگیم و فعالیت می‌کنیم، در برابر بدی‌ها می‌ایستیم چون روحیه شهادت طلبی را داریم.

نویسنده و تحلیلگر رسانه با تمرکز بر بحث اربعین، گفت: حرکت امام حسین(ع) برای رضای خدا بود اما به دنبال توسعه چه چیزی بود؟ چرا این اتفاق صدها سال قبل در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد؟ ما هم باید مانند شهیدان بزرگوار خود در برابر بدی‌ها و ظلم‌ها بایستیم و باید این موضوع را ادامه دهیم؛ مانند کاری که امام سجاد(ع) انجام داد که این می‌تواند نکته بسیار جالبی باشد که دشمنان ما هنوز متوجه نشده‌اند چرا مردم ما در برابر فسادها و استکبار می‌ایستند.

وی شهادت حاج قاسم و فعالیت در عرصه‌های مختلف برای این شخصیت جهانی را باعث تغییر افکار و عقاید بسیاری توصیف کرد و تصریح کرد: آمریکایی‌ها هیچ فعالیتی درباره حاج قاسم را دوست نخواهند داشت؛ ما هدفی را دنبال می‌کنیم؛ در برابر این سختی‌ها می‌دانیم که حاج قاسم که بود؛ حتی الان می‌دانیم که در زندگی فردی خودش هم کسی بوده است که روحیه و نیت پاکی داشته است که البته فقط به وظیفه دینی خود عمل کرده‌اند و به موفقیت خود رسیده‌اند.

حسنعلی، همه را موظف به ادامه دادن راه حاج قاسم و ابومهدی دانست و ابراز داشت: ما باید به عنوان یک حزب متحد اسلامی، در همه جا چنین نیتی را داشته باشیم و این را حتی آمریکایی‌ها فهمیدند که این جنگی است که پایانی ندارد تا زمانی که حق بر باطل پیروز شود.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام باید بدانند که اگر گوشه‌ای از جامعه اسلامی دچار مشکل شود دیگر مسلمانان از آن‌ها حمایت می‌کنند و همه درد آن‌ها را احساس می‌کنند؛ ما در فلسطین، سوریه، بحرین و ... درد مسلمانان را احساس کردیم و باید مانند حاج قاسم و ابو مهدی به یاری آن‌ها بشتابیم.

نویسنده و تحلیلگر رسانه با اشاره به آیاتی از قرآن که «اگر شما در راه کمک به مسلمین قدم بردارید ما هم شما را کمک خواهیم کرد»، گفت: با توجه به آیات قرآن وعده خداوند بسیار خالصانه و آسمانی است که اگر نگاه کنیم به حاج قاسم و رشادت‌های او، می‌فهمیم که حاج قاسم هم با الهام از این ایده‌ها و آیات به یاری مسلمین مظلوم شتافت.

وی شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس را شناخته شدن ایشان در کل دنیا توصیف کرد و اظهار داشت: من اولین فردی بودم که در پرس تی وی مطالبی را گفتم و فکر نمی‌کردم که چنین اتفاقی بیفتد و واقعاً همه ناراحت شدند و همه ما اکنون فهمیدیم که یک نعمتی را از دست دادیم، اما یک نعمت بزرگتری را به دست آورده‌ایم که واقعاً این نعمتی که به دست آوردیم خالص‌ترین، پاک ترین و ناب‌ترین چیزی است که خداوند به ما اهدا کرده است.

حسنعلی با اشاره به سخنان دختر شهید سلیمانی مبنی بر اینکه ترامپ در حال انجام قمار است، گفت: همه پیروان سلیمانی در پشت این جایگاه و مقام ایستاده‌اند و هر کاری برای حمایت سید حسن نصر الله انجام می‌دهند و می‌دانند که واقعاً خیلی راحت ما می‌توانیم کار را تمام کنیم و نسخه رژیم صهیونیستی را بپیچیم.

وی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی، افزود: همانگونه که یزید مسلمانان را به شهادت رساند، و نتیجه بدی در انتظارش بود، این‌ها هم مستوجب هیچ رحمی نیستند؛ در حالی که می‌دانیم آمریکا و صهیونیست فقط به دنبال ایجاد مشکل برای مردم مسلمان جهان هستند.

نویسنده و تحلیلگر رسانه در پایان اظهار داشت: ما هم در مقابل آن‌ها قوی هستیم و رهبر معظم انقلاب هم سفارش کردند که اگر خواستند ماجراجویی کنند حتی نگذارید که کوچک ترین نفسی بکشند، چون ایران به کشورهای غربی نیازی ندارد؛ ما کشوری هستیم که اسلام واقعی را داریم؛ اگر در این مسیر قدم برداریم موفق خواهیم شد؛ باید به فرموده‌های رهبر معظم انقلاب و وصایای حاج قاسم توجه کنیم.