پنج شنبه 9 فروردین 1403

10 دی 1399

شهیدان سلیمانی و ابومهدی فارغ التحصیلان مدرسه صبر و جهاد بودند

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران، شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس را فارغ التحصیلان مدرسه صبر و جهاد توصیف کرد.


به گزارش پایگاه خبری الاربعین، خانم فاطمه آزادی‌منش از جمهوری اسلامی ایران در دومین روز برنامه کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که به صورت مجازی برگزار شد، در پنل بخش عربی به ارائه مقاله پرداخت.

وی شهید سلیمانی را احیا کننده مفهوم خلیفه خدا بر زمین توصیف کرد و گفت: شخصیت‌های زیادی باعث احیای انسانیت شده‌اند؛ افرادی که جانشین خدا بر زمین شده‌اند و به بندگان خدا خدمت کرده‌اند و عبد صالح خداوند متعال بوده‌اند؛ در برابر ستمگران سر خم نکردند و موانع رشد و پیشرفت جامعه اسلامی را از میان برداشتند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران، شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس را فارغ التحصیلان مدرسه صبر و شکیبایی و جهاد توصیف کرد و افزود: این مدرسه انقلابی خجسته که مؤسس آن امام حسین(ع) بود به لطف ایشان جاوید ماند تا مدرسه‌ای باشد که ثمره آن مجاهدان و قهرمانانی احیا کننده مسیر جانفشانی در این راه باشند و برای تولید انقلابیون آینده زمینه‌سازی کنند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی از تصویر نهضت حسینی اقتباس کرد و شهید ابو مهدی المهندس نیز زبان الهه عشق را الهام گرفتند تا وجودشان فقط برای خدا باشد و برای خدمت به بنده خدا کوشیدند و این مسیر در مسلک دفاع حسینی ایجاد نمی‌شود جز با تحقیق و خواندن کامل سیره امام حسین (ع) و درس و عبرت گرفتن از این سیره مبارک برای ساخت و سازمان‌دهی دفاع مقدس می‌باشد.

خانم آزادی منش درباره درس‌هایی که شهیدان قهرمان، سلیمانی و ابو مهدی المهندس از مکتب حسینی گرفتند، اظهار داشت: اصالت و جنبش و مقصد از این درس‌ها بود و همچنین چگونگی سیر به سوی هدف را نیز از مدرسه امام حسین(ع) الهام گرفتند.

وی حرکت شهیدان سلیمانی و ابومهدی به سمت مقصد را بر اساس اصول و روش امام حسین(ع) توصیف کرد و گفت: اگر می‌خواهیم درباره این دو شهید بدانیم، نباید سیره این دو شهید را از سیره امام حسین(ع) جدا کنیم و قبل از هر چیز هدف این دو شهید، دفاع از مظلوم و دین خداوند بود و اینکه کلمة الله از همه بالاتر است و این همان چیزی بود که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران با بررسی نوع تعامل امام حسین(ع) با یارانش، تأکید کرد: با بررسی شیوه برخورد این دو شهید با همرزمانشان به این نتیجه می‌رسیم که آن‌ها همان برخورد امام حسین(ع) را با یاران خود داشتند؛ انتقال این روحیه ایمانی به جهادگران باعث شد که بتوانند در برابر گروه‌های تکفیری مانند داعش بایستند.

وی افزود: احساس کردن عشق خدا در وجود این دو قهرمان، از طریق مسیر جهادی آن‌ها که بیداری و بصیرت را در فهمیدن و ادراک مشکلات امت نشان می‌دهد، در بیدار کردن روحیه جوانان و مقاومت در ذهن و جانشان تأثیر داشت تا جلوی هر کسی که سعی در تغییر هویت اسلامی اصیل دارد را بگیرد و در دفاع از وجود اسلام تا با اصالت خود باقی بماند. با همان ساختاری که پیامبر آمد نه با ساختاری که گروه‌های تکفیری سعی در ترسیم آن برای دیگران دارند.

خانم آزادی منش در پایان خاطرنشان کرد: مدرسه حسینی اولین الهام کننده این دو شهید بزرگوار بود؛ برای استمرار در مسیر جهاد و مقاومت بود و به راستی آن دو بزرگوار بهترین شاگردان آن مدرسه حسینی بودند و مدرکشان همان مدرک اصلی و معتبری بود که از مدرسه امام حسین (ع) دریافت کردند.