پنج شنبه 30 فروردین 1403

16 مهر 1399

عزاداری اربعین حسینی در حرم سیدالکریم و شاه ‌چراغ (ع)

مراسم عزاداری اربعین حسینی در حرم نورانی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع) شاه چراغ برگزار می‌شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین،  مراسم عزاداری اربعین حسینی در حرم نورانی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع) شاه چراغ برگزار می‌شود.

برنامه عزاداری اربعین حسینی و دهه آخر ماه سفر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می‌شود. این ویژه برنامه‌ها پنجشنبه ۱۷ مهرماه با حضور سخنرانان و ذاکرین آل الله علیهم السلام بدون حضور جمعیت برگزار و به صورت زنده از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

بنا بر این گزارش، این ویژه برنامه‌ها در روز اربعین از ساعت ۸ صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام حائری‌زاده، مرثیه‌سرایی حمید رمضان‌پور و قرائت زیارت اربعین توسط احمد زین‌العابدین‌فرد و از ساعت ۱۱ با قرائت زیارت اربعین با نوای مهدی سماواتی برگزار و از شبکه قرآن سیما به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

در ادامه این برنامه‌ها از ساعت ۱۳ ویژه برنامه ظهر اربعین با سخنرانی حجت‌الاسلام میلانی‌نژاد و قرائت زیارت اربعین توسط محمدرضا غلامرضازاده بطور زنده به روی آنتن شبکه قرآن سیما و رادیو تهران می‌رود.

عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز اربعین نیز مراسم قرائت زیارت اربعین با نوای حمید رمضان‌پور را از شبکه پنج سیما به صورت زنده و مستقیم مشاهده نمایند. تلاوت قرآن و اذان ظهر نیز از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) بصورت مستقیم از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

با توجه به تدابیر و اقدامات پیشگیرانه درخصوص شیوع ویروس کرونا این برنامه‌ها بدون حضور جمعیت است و علاقه‌مندان می‌توانند باحضور در صحن‌های حرم صوت این برنامه را استماع و یا از شبکه قرآن و پنج سیما این برنامه را مشاهده کنند.

این برنامه‌ها در دهه آخر ماه صفر از امروز چهارشنبه ۱۶ مهرماه ۱۳۹۹ در حرم شاه چراغ با سخنرانی حجج اسلام سیداحمد خاتمی، ملک‌حسینی، رضوی اردکانی، میرزا‌محمدی و جاوید برگزار می‌شود. همچنین در این برنامه‌‌ها آقایان کاظم محمدی، سیدعباس انجوی، خلیل نگهبان، حجت‌الاسلام توفیق زاده، سیدمصطفب موسوی نژاد، سعید خائف پناه، امیر یقطین، مهدی عرشی و حجت‌الاسلام انصاری برای حاضران مرثیه‌خوانی می‌کنند