پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

15 مهر 1399

نمایشگاه عکس «اربعین حسینی» در آستارا گشایش یافت

نمایشگاه عکس خبری« اربعین حسینی» در گالری معراج اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر مرزی بندر آستارا گشایش یافت.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین از رشت، در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، نمایشگاه«عکس خبری اربعین حسینی» عصر روز(دوشنبه،۱۴مهر) با حضور امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسئولان محلی، اصحاب فرهنگ و هنر و اعضای سازمان‌های مردم نهاد در محل گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گشایش یافت.

در این نمایشگاه ۳۷ عکس خبری از عکاسان خبرگزاری های ایرنا، فارس، شبستان، ایسنا، مهر و دیار میرزا به نمایش گذاشته شده است.

یوسف هدایتی، میثم ربانی، پیمان ناصری‌زارع، رامین بشرویه، مهدی حسین‌نژادی و آرش جوهری عکاسان خبرگزاری‌هایی هستند که عکس‌هایشان در این نمایشگاه به معرض نمایش درآمده است.

این نمایشگاه حاصل تلاش خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری های مذکور است که آیین‌ها و مراسم‌های مردم آستارا در ماه محرم همچون طشت‌گذاری، شیرخوارگان حسینی، شاه حسین وای حسین، شبیه‌خوانی، شمع‌گردانی و استقبال و پذیرایی از زائرین خارجی اربعین و برنامه‌های دهه آخر ماه صفر را ثبت کرده‌اند.

نمایشگاه«عکس خبری اربعین حسینی» تا پایان هفته جاری و از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر و از ساعت ۱۶ تا ۱۸ عصر میزبان عموم شهروندان است.

این نمایشگاه به همت سازمان مردم نهاد پویندگان آرمان شهر فردا و با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا برپا شده است.

گفتنی است، در پایان برپایی نمایشگاه«عکس خبری اربعین حسینی» به عکس‌های برگزیده از نگاه بازیدکنندگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.