سه شنبه 28 فروردین 1403

11 مهر 1399

رژیم آل خلیفه به قدس و فلسطین خیانت کرد/ جامعه بحرین روح مقاومت در درون خود دارد

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رژیم های آل نهیان، آل خلیفه و آل سعود با عادی سازی روابط خود با صهیونیست ها به قدس و فلسطین و امت اسلامی خیانت کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، به نقل از ابنا، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه پنج شنبه 10 مهر 1399 در همایش «شب بحرین» که در تجلیل از مقاومت و رشادت مردم مظلوم بحرین در مدرسه لبنانی ها در قم برگزار شد، با اشاره به سابقه مراسم زیارت اربعین اظهار کرد: این مراسم از نخستین اربعین شهادت امام حسین(ع) توسط صحابی بزرگ جابر بن عبدالله انصاری و حرکت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) شروع شد و به رغم سرکوب و منع حاکمان جائر این مسیر تا زمانی کنونی ادامه پیدا کرد.

آیت الله «عباس کعبی» ادامه داد: مراسم زیارت اربعین پس از پیروزی انقلاب اسلامی رنگ و بوی جهادی گرفت و طی سال های اخیر هر سال شاهد اهتزاز پرچم امام حسین(ع) در نقاط مختلف جهان هستیم، زیارت اربعین فرزندان امت اسلامی از شیعه و سنی و پیروان ادیان مختلف را جمع کرده است.

وی افزود: مسیر مقدس میلیونی زیارت اربعین مقدمه ای برای تشکیل تمدن اسلامی و تمهیدی برای ظهور است، رسالت امام حسین(ع)، رسالت اصلاحی است و همه خیرات در محبت به امام حسین(ع) است، امسال به دلیل شیوع کرونا ایرانیان از حضور در مراسم زیارت اربعین محروم شدند و به همین دلیل این مناسبت را با برگزاری مراسم های مختلف گرامی می داریم.

آیت الله کعبی بحرین را یکی از جوامع حسینی دانست و تصریح کرد: جامعه بحرین به جامعه عاشورایی و جامعه موکب ها معروف است، در تاریخ آمده است که حاکمان بحرین در اواخر قرن نوزدهم برگزاری مراسم عزاداری در این کشور را ممنوع اعلام کردند، اما مردم این کشور در مقابل این تصمیم ایستادند و مراسم حسینی را به صورت باشکوه برگزار کردند.

وی ادامه داد: رژیم آل خلیفه امسال به بهانه کرونا به دنبال محدود کردن مراسم عزاداری در بحرین بودن، ولی مردم در مقابل این تصمیم ایستاند و صدها موکب و مجلس عزاداری در این کشور به مناسبت شهادت امام حسین(ع) برگزار شد، جامعه بحرین یک جامعه حسینی است که روح مقاومت دارد، الگوی زنان بحرینی حضرت زینب(س) است.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: توحید دو بعد ایجابی و سلبی دارد، توحید به مبادی اخلاقی و نه به طاغوت و مواجهه با طاغوت و عدم اطاعت از طاغوت است.

آیت الله کعبی جامعه بحرین را یک جامعه مقاوم دانست و تصریح کرد: این جامعه استحقاق بشارت الهی برای پیروزی دارد، جامعه ای که در برابر طاغوت بایستد، جامعه حسینی است.

وی با اشاره به عادی سازی روابط برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: رژیم های آل نهیان، آل خلیفه و آل سعود با عادی سازی روابط خود با صهیونیست ها در صف آن فرزندان دنیایی قرار گرفتند که در روز عاشورا در برابر امام حسین(ع) ایستادند، آنها به قدس و فلسطین و امت اسلامی خیانت کردند.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حاکمان کشورهای عربی تصور می کنند که با پیوستن به محور آمریکا می توانند قدرت خود را حفظ کنند، این در حالی است که سنت الهی و تجربه می گوید که چنین خیانت بارزی موجب تسریع در زوال قدرت آنها می شود و نمی تواند جلوی زوال اسرائیل را بگیرد، امروزه امت اسلامی، خائنان به فلسطین را لعن می کند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه بحرین جامعه ای تابع مرجعیت و علما است که رهبری حسین وار همچون آیت الله عیسی قاسم دارد، رهبری که دارای موضع روشن و صریح در زمینه تولی و تبری است.

گفتنی است؛ در همایش «شب بحرین» که از سوی کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی در تجلیل از مقاومت و رشادت مردم مظلوم یمن برگزار شد، آیت الله «رضا رمضانی»، آیت الله «عباس کعبی»، حجت الاسلام و المسلمین «عبدالله الدقاق»، حجت الاسلام و المسلمین «حمید احمدی» و «عبدالغنی خنجر» سخنرانی کردند.