پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

11 مهر 1399

هر آزاده ای توافق آل خلیفه با صهیونیست‌ها را نمی پذیرد/ محور مقاومت روز به روز در حال گسترش است

نماینده آیت الله عیسی قاسم در ایران گفت: هر کسی که آزاده باشد، توافق رژیم آل خلیفه با رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط را نمی پذیرد، چه برسد به کسی که در مدرسه امام حسین(ع) تربیت شده باشد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، به نقل از ابنا، نماینده آیت الله عیسی قاسم در ایران شامگاه پنج شنبه 10 مهر 1399 در همایش «شب بحرین» که در تجلیل از مقاومت و رشادت مردم مظلوم بحرین در مدرسه لبنانی ها در قم برگزار شد، با اشاره به سابقه بحرین در تشیع اظهار کرد: ملت بحرین یک ملت اصیل در اسلام و تشیع خود است که برای احیای راه امام حسین(ع) تلاش می کند.

حجت الاسلام و المسلمین «عبدالله الدقاق» ادامه داد: ناظران سیاسی و پژوهشگران اجتماعی می گویند که ملت بحرین هر ده سال دست به انقلاب می زند، هر ملتی که راه امام حسین(ع) را بپیماید، یک ملت انقلابی است، ملت بحرین دولت قانون و موسسات را طلب می کند.

وی افزود: دولت های اصیل در تشیع مثل ایران، عراق و بحرین دو ویژگی مشابه دارند، در این کشور حوزه های علمیه و حسینیه ها فراوان هستند که از یک طرف نماد عقل و از یک طرف دیگر نماد احساس می باشند، شهری مثل حلب در گذشته یک شهر شیعه نشین بود، ولی به دلیل تضعیف حوزه های علمیه و حسینیه ها در این شهر، جریان تشیع در حلب از بین رفت.

الدفاق با اشاره به نقش علما در ایران اظهار کرد: علما در ایران حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نقش قوی داشتند، به عنوان مثال در دوره قاجار با تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی، قلیان ها حتی در قصر ناصرالدین شاه شکسته شد.

وی ادامه داد: در بحرین باغ های زیادی توسط مردم برای تامین هزینه های حوزه های علمیه و طلاب و حسینیه ها وقف شده است و به همین دلیل شاهد قوی بودن حوزه ها و حسینیه ها در این کشور هستیم، در بحرین علمای بزرگی در طول تاریخ پرورش یافتند.

نماینده آیت الله عیسی قاسم در ایران افزود: ملت بحرین آزاده تربیت شدند و تظاهرات های مختلفی علیه توافق رژیم آل خلیفه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار کردند، هر کسی که آزاده باشد، این توافق را نمی پذیرد، چه برسد به کسی که در مدرسه امام حسین(ع) تربیت شده باشد.

الدقاق با اشاره به دلایل امضای توافق کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این توافق به میل دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو به امضا رسید، چون آنها نیاز به کسب رای در انتخابات های پیش رو دارند، همچنین یکی از دلایل امضای توافق عادی سازی ترس از محور مقاومت بود، محوری که روز به روز در حال گسترش است.

وی خاطرنشان کرد: محور مقاومت از ایران به لبنان می رسد و شامل فلسطین، سوریه، یمن و بحرین می شود، محور مقاومت اسرائیل را می ترساند و روزی می رسد که آمریکا به نقش ایران در منطقه اعتراف کند، فلسطین هم جز با مقاومت آزاد نمی شود.

گفتنی است؛ در همایش «شب بحرین» که از سوی کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی در تجلیل از مقاومت و رشادت مردم مظلوم یمن برگزار شد، آیت الله «رضا رمضانی»، آیت الله «عباس کعبی»، حجت الاسلام و المسلمین «عبدالله الدقاق»، حجت الاسلام و المسلمین «حمید احمدی» و «عبدالغنی خنجر» سخنرانی کردند.