جمعه 31 فروردین 1403

11 مهر 1399

حضور صهیونیست‌ها در بحرین، خطری برای منطقه است

سخنگوی جنبش «حق» بحرین گفت: حضور صهیونیست ها در بحرین، یک خطر برای ملت بحرین و منطقه است و رژیم آل خلیفه از توافق با رژیم صهیونیستی برای مقابله با ملت بحرین استفاده می کند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، به نقل از ابنا، سخنگوی جنبش «حق» بحرین شامگاه پنج شنبه 10 مهر 1399 در همایش «شب بحرین» که در تجلیل از مقاومت و رشادت مردم مظلوم بحرین در مدرسه لبنانی ها در قم برگزار شد، با اشاره به ویژگی های ملت بحرین اظهار کرد: ملت بحرین ملت حسینی است که به برگزاری مراسم های حسینی اصرار دارد، اما رژیم آل خلیفه هر سال به دنبال سرکوب شعائر عاشورایی است، امسال هم این رژیم به بهانه کرونا سعی کرد جلوی احیای مراسم عزاداری حسینی را در بحرین بگیرد، اما مردم و علمای بحرین این نقشه رژیم آل خلیفه را بر هم زدند و مراسم های عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت باشکوه در بحرین برگزار کردند.

«عبدالغنی خنجر» ادامه داد: موضع ملت بحرین در قبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خلاف موضع حکام رژیم آل خلیفه بود، حکام مستبدی که هیچ مشروعیتی ندارند، ملت بحرین اعلام کرد که مخالف عادی سازی روابط با صهیونیست ها است، این ملت اکنون از همکاری جریان صهیوآمریکایی با رژیم آل خلیفه رنج می برد، همکاری که نه تنها برای ملت بحرین بلکه برای منطقه خطر دارد.

وی افزود: رئیس دستگاه جاسوسی اسرائیل(موساد) طی روزهای گذشته به بحرین سفر کرد و با رئیس دستگاه امنیتی رژیم آل خلیفه دیدار داشت، حضور صهیونیست ها در بحرین، یک خطر برای ملت بحرین و منطقه است و رژیم آل خلیفه از توافق با رژیم صهیونیستی برای مقابله با ملت بحرین استفاده می کند.

عبدالغنی خنجر با اشاره به توطئه ها علیه ملت بحرین اظهار کرد: از دهه ها پیش شاهد توطئه هایی با مشارکت آمریکا علیه ملت بحرینی طراحی و اجرا شد، این ملت اکنون شاهد ارتش سعودی و حضور صهیونیست ها در خاک خود است، با این وجود ملت بحرین به قیام مسالمت آمیز خود ادامه می دهد.

سخنگوی جنبش «حق» بحرین ادامه داد: عده ای از شهروندان بحرینی به دلیل شرکت در تظاهرات علیه توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی احضار شدند و عده ای دیگر از این شهروندان هم به دلیل مخالفت با این توافق به زندان افتادند.

وی خاطرنشان کرد: محور مقاومت باید تصمیمات استراتژیکی در قبال حضور صهیونیست ها در بحرین بگیرد.

گفتنی است که در همایش «شب بحرین» که از سوی کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی در تجلیل از مقاومت و رشادت مردم مظلوم یمن برگزار شد، آیت الله «رضا رمضانی»، آیت الله «عباس کعبی»، حجت الاسلام و المسلمین «عبدالله الدقاق»، حجت الاسلام و المسلمین «حمید احمدی» و «عبدالغنی خنجر» سخنرانی کردند.