جمعه 31 فروردین 1403

29 شهریور 1399

رادیو اربعین یکی از پرطرفدارترین برنامه های صدا و سیما

شاه آبادی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت رادیو اربعین پیام استکبارستیزی ظالمان را به دنیا بیان کنیم، گفت: ظرفیت اربعین باید پیام رسان آموزه های اسلام باشد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حمید شاه آبادی، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران در آیین راه اندازی رادیو اربعین گفت: در سال های گذشته وقتی رادیو اربعین راه اندازی شد، هدف این بود که حال و هوای کسانی که به مراسم پیاده روی اربعین می روند را روایت گری کنیم اما شرایط امسال با سال های گذشته متفاوت است چرا که از یک سو شهید سلیمانی از جمع ما غایب است و از طرفی به دلیل شرایط ویروس کرونا مراسم اربعین امسال حال و هوای دیگری دارد.

شاه آبادی با بیان اینکه عقیله بنی هاشم پرچمدار اطلاع رسانی پیام اربعین بوده است، گفت: بازماندگان اربعین پیام اربعین را امروز به دنیا مخابره می کنند و چه اقدام و ماموریتی از این شیواتر که پیام استکبارستیزی را امروز به دنیا بیان کنیم.

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امروز دشمنان از همه توان خود برای از بین بردن لشکر اسلام استفاده می کنند و این رسالت ماست که از ظرفیت اربعین برای انتقال آموزه های ایثار و شهادت بهره ببریم.

شاه آبادی با اشاره به اینکه اگرچه امسال شهید سلیمانی در جمع ما حضور ندارد اما ما می توانیم پیام رسان ظلم ظالمان باشیم و در حال و هوایی که امروز به دلیل شرایط کرونا جهان با آن روبروست، رادیو اربعین می تواند نخ تسبیحی باشد و دل های جهانیان را بیش از پیش به هم گره بزند زیرا معتقدیم که دل های شکسته باید شعار الحسین سفینه النجاة را به گوش جهانیان برساند.

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم، فاتحی، مدیر رادیو اربعین با اشاره به اینکه در سال های گذشته رادیو اربعین یکی از پرطرفدارترین برنامه ها بوده است، گفت: امسال رویکرد ما در رادیو اربعین از ماهیت اطلاع رسانی به برنامه های محتوایی سوق یافته است و در همین راستا امسال پنج برنامه زنده و هفت برنامه تولید کرده ایم.

وی مجله صبحگاهی به تو از دور سلام، مجله نیمروزی منظومه نور، مجله عصرگاهی عصر حسینی، مجله شبانگاهی با رویکرد فرهنگی، مشاعره شعر و شعور با حضور جوانان و نوجوانان، روایت تعزیه، مستند تبار حبیب، مستند یک جهان ارادت، زیارت کلمات در پرتوی ولایت و از سرچشمه آفتاب را مجموعه برنامه هایی دانست که از رادیو اربعین پخش خواهد شد.