جمعه 10 فروردین 1403

17 شهریور 1399

ارائه گزارش برنامه های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین

نشست هماهنگی و ارائه گزارش برنامه های اربعین، با حضور نماینده ولی فقیه و اعضای کمیته فرهنگی برگزار شد.


 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، در نشستی با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، آقایان، حجت الاسلام و المسلمین احمدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین، مظلومی، مسئول کارگروه بین الملل، سعید غضنفری، دبیر این کمیته و شریف تبار، معاونت هماهنگی و امور استان های سازمان حج و زیارت،  نگارش، دبیر سوگواره عبرات و اکبری، دبیر مجتمع فرهنگی مشعر، گزارشی از اقدامات و برنامه های کارگروه فرهنگی آموزشی ستاد اربعین ارائه شد.

در این جلسه که به منظور هماهنگی و ارائه گزارش اولیه از برنامه های مختلف کمیته فرهنگی آموزشی اربعین برگزار شد، عنوان شد، با توجه به شرایط خاص کنونی جهان و تاثیر بیماری کرونا بر تمامی گردهمایی ها و اجتماعات، هماهنگی های مختلفی برای برگزاری مراسم پیاده روی اربعین صورت گرفته است، برنامه های اربعین در سال جاری در چندین بخش برنامه ریزی شده است. حوزه همایش ها، نخستین بخش برنامه های امسال خواهد بود که باتوحه به دسترسی عموم مخاطبین به فضای مجازی، در بستر فضای مجازی اجرا خواهد شد.

این گزارش حاکی است، حوزه برنامه های پژوهشی و تخصصی نیز از مهمترین سرفصل های برنامه های اربعین امسال خواهد بود، همچنین میزگردهایی با موضوع گفتمان اربعین در راستای حفظ شعائر اربعین و جوشش ها و خروش هایی که در سال های گذشته شاهد بودیم،  اجرا خواهد شد.

امسال با همکاری سازمان ها و نهادهای مختلفی از جمله دانشگاه علامه، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جامعه المصطفی العالمیه و.. برنامه های مختلفی متناسب با شرایط برگزار خواهد شد.

در این جلسه همچنین گزارشی از کلیات برنامه های کارگروه های مختلف در عرصه های  قرآنی، تبلیغ، تولید محتوا و روایتگری نیز ارائه شد، امسال شاهد برپایی همایش ها و پویش های تبلیغی مختلفی خواهیم بود.

در حوزه برپایی محافل شعر و ادب، فعالیت های رسانه ای، هماهنگی با رادیو اربعین، پخش زنده مراسم اربعین حسینی، نمایشگاه عکس اربعین و هماهنگی با دستگاه های ذی ربط برای اجرای هر یک از برنامه ها از 10 الی 20 ماه صفر،  نیز نکاتی در این جلسه مطرح شد.

در پایان و پس از ارائه کلیات این برنامه ها، حجت الاسلام و المسلمین نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، نقطه نظرات خود را نسبت به هر یک از برنامه ها و شریط ویژه برنامه های اربعین امسال اعلام نمودند که مورد تاکید اعضا قرار گرفت.