جمعه 10 فروردین 1403

16 شهریور 1399

اعلام فراخوان سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی بر مدار حسین (ع)

با هدف انتقال مفاهیم و آموزه‌های اخلاقی فلسفه عاشورا و شناسایی استعدادهای نوجوانان در رشته‌های مختلف هنری، سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی بر مدار حسین (ع) درفضای مجازی برگزار می‌شود.


 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، مرضیه خسروی بروجنی، دبیر اجرایی سوگواره بر مدار حسین (ع) و مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده و رئیس فرهنگسرای اخلاق با اعلام این خبر افزود: سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی امسال علاوه بر تعزیه خوانی نوجوانان، در بخش‌های شعر، داستان کوتاه، طراحی پوستر برای نوجوانان رده سنی ۱۲ تا ۱۶ سال به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با مشارکت بنیاد رودکی و شهرداری منطقه چهارده تهران در طول ماه‌های محرم و صفر در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی در تشریح نحوه حضور نوجوانان در بخش تعزیه خوانی گفت: نمونه اجرای مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) برای این بخش سوگواره انتخاب شده است و نوجوانان می‌توانند در دو بخش فردی و گروهی شرکت کنند که در بخش فردی برای هر نقش شبیه امام حسین (ع) (پنج ویدئو)، نقش شبیه حضرت علی اکبر (ع) (پنج ویدئو)، نقش ام لیلا (پنج ویدئو)، نقش شمر (پنج ویدئو)، نقش ابن سعد نیز پنج ویدئو ۱۰ تا ۲۰ دقیقه‌ای و برای بخش گروهی تعزیه خوانی شهادت حضرت علی اکبر (ع) نیز پنج ویدئوی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای با حضور اساتید پیشکسوت و هنرمندان هنرهای آئینی تهیه و در فرهنگسرای مجازی (Majazi.farhangsara.ir)، صفحه بر مدار حسین(ع) در صفحه اینستاگرام(@Barmadarehosein) و صفحه بر مدار حسین(ع) در آپارات (https://www.aparat.com/Bar.Madar.Hosein) به همراه ویدئوی راهنمای نحوه شرکت در سوگواره بارگذاری شده است.

به گفته دبیر اجرایی سوگواره بر مدار حسین (ع)، نوجوانان می‌توانند با ملاحظه ویدئوهای تعزیه خوانی در فضای مجازی، نقش مورد نظر را تمرین و ویدئوی اجرای خود را به دبیرخانه سوگواره در پیام رسان واتساپ به شماره ۰۹۲۱۶۵۴۵۷۸۴ ارسال کنند.

خسروی بروجنی سایر بخش‌های سوگواره را داستان کوتاه با موضوع عاشورا و مسئولیت پذیری، شعر با موضوع محرم و عاشورا و طراحی پوستر با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی و عاشورا عنوان کرد که نوجوانان می‌توانند تا اربعین حسینی (۱۷ مهر ۹۹) آثار خود را در تمامی بخش‌ها به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

رئیس فرهنگسرای اخلاق تصریح کرد: آثار نوجوانان در محورهای مختلف سوگواره با هماهنگی مدیریت آفرینش‌های ادبی و مدیریت هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و براساس نظر هیأت داوران انتخاب و به برگزیدگان هر محور مسابقه به رتبه اول ۱۵ میلیون ریال، به رتبه دوم ۷ میلیون ریال و به رتبه سوم ۵ میلیون ریال جوایز نقدی به همراه لوح یادبود اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: آئین اختتامیه سوگواره بر مدار حسین (ع) در آستانه رحلت رسول گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در یکی از فرهنگسراهای محوری تهران برگزار و به صورت زنده از طریق فضای مجازی پخش خواهد شد.

دبیرخانه سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی بر مدار حسین (ع) در فرهنگسرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی جنب بوستان گلزار واقع است و شماره تلفن ۳۳۳۵۵۰۳۶ آماده پاسخگویی به سوالات احتمالی شهروندان جهت شرکت در سوگواره است.