پنج شنبه 9 فروردین 1403

31 اردیبهشت 1399

اتحادیه آفریقا موضع خود را نسبت فلسطین و قدس مشخص کند

موکوفوندی با بیان این که آفریقایی ها اعتقاد خاصی به فلسطین و قدس دارد، گفت: اتحادیه آفریقا موضع خود را نسبت فلسطین و قدس مشخص کند.


به گزارش پایگاه خبری پیام اربعین، شیخ حسن موکوفوندی عصر سه شنبه در کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، با بیان این که سرزمین قدس سرزمین بسیار مقدسی است، گفت: خداوند متعال می‌ گوید سرزمین قدس ارضی است که مبارک گردانیده شده است.

استاد مرکز الرسول الاکرم ماداگاسکار با اشاره به این که خداوند متعال در مورد حضرت موسی و سلیمان نیز وقتی صحبت کرده از سرزمین فلسطین نیز سخن گفته است، گفت: قدس عقیده همه مسلمانان و آرمان همه مسلمانان است و در قاره آفریقا نیز پس از حضور جعفر بن ابی طالب در این منطقه مساجدی بناکرده اند که قبله آنها قدس بوده است.

وی بیان داشت: همین الان یک مسجد اریتره وجود دارد که قبله آن به سمت قدس است و این قدس جایگاه بزرگی در قلوب آفریقایی ها دارد، از این رو می‌ بینیم که مسلمان های آفریقا اهتمام خاصی به مسأله قدس دارند.

موکوفوندی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: باید بگویم ملت ها و مؤسسات دولتی طبق قوانین بین المللی و اخلاقی وانسانی و طبق معتقدات دینی خودشان در مورد مسأله فلسطین موضع دارند ولی سازمان های غیر دولتی همچنان فاصله زیادی در قبال مسأله قدس دارند.

وی با بیان این که برخی کشورها در قبال حمایت از قدس تردید دارند، گفت: آنها می‌ ترسند حمایت از فلسطین به نوعی حمایت از تروریسم باشد به همین جهت اتحادیه آفریقا باید قوانینی را در این راستا تصویب کرده و موضع آفریقا را نسبت به قدس و فلسطین مشخص کند.