پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

29 اردیبهشت 1399

فلسطین و قدس محور ارتباطات فرهنگی جهان اسلام است

مصطفوی با بیان این که فلسطین و قدس محور ارتباطات فرهنگی جهان اسلام است، گفت: همدلی و گفتمان مشترک نه تنها موجب وحدت امت اسلام شده است بلکه آزادی قدس را در آینده نزدیک رقم خواهد زد.


به گزارش پایگاه خبری پیام اربعین، سید مهدی مصطفوی عصر دوشنبه در نشست کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، با بیان این که برخی دولت ها خود را مدافع انسان و انسانیت می‌ دانند، اظهار داشت: آنها با اعتقاد به اومانیسم هر بلایی که می‌ خواهند سر امت های مختلف می‌ آورند.

قائم مقام معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در ادامه عنوان کرد: آنها حاضرند به خاطر تأمین منافع خود دست به هر جرم و جنایتی بزنند که نمونه بارز آن حمایت از رژیم کودک کش اسرائیل است.

وی با بیان این که فلسطین و قدس محور ارتباطات فرهنگی جهان اسلام است، تصریح کرد: امروز برای همین فلسطینی ها امیدی به آمریکا ندارند و از این رو ضرورت دارد که مسلمان ها با اتکای قدرت الهی و استفاده از ظرفیت های بالای خود به فلسطینی ها کمک کنند.

وی با اشاره به این که پیروزی انقلاب اسلامی و بارقه خود باوری و امید را در دل فلسطینی ها شعله ور ساخت، یادآور شد: این انقلاب موجب تأمین و تقویت فرهنگ مقاومت در بین همه اقوام و بین همه مسلمان های جهان شد.

مصطفوی بیان داشت: ملت فلسطین با بهره گیری از هدایت های امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به مقاومت رسیده و امروز مسأله و آرمان فلسطین به زبان و ادبیات مشترک امت مسلمان تبدیل شده است.

وی یادآور شد: مسأله قدس در شعر و داستان و فیلم و رسانه قابل مشاهده است و این همدلی و گفتمان مشترک نه تنها موجب وحدت امت اسلام شده است بلکه آزادی قدس را در آینده نزدیک رقم خواهد زد.