جمعه 31 فروردین 1403

27 مهر 1398

آمادگی تمام امکانات خسروی تا ورود آخرین زائر به کشور

تمام امکانات تا ورود آخرین زائر به کشور در مرز خسروی فراهم است.


به گزارش خبرگزاری مهر؛ با فرا رسیدن اربعین حسینی موج بازگشت زائران افزایش یافته و تمام زیرساخت های موجود در مرز خسروی نیز برای بازگشت زوار آماده است.

ورود به مرز خسروی از عراق محدودیت تردد ندارد و زوار می توانند ۲۴ ساعته وارد کشور شوند.

روز گذشته نیز در جلسه ستاد اربعین استان که در مرز خسروی برگزار شد، استاندار کرمانشاه از حشدالشعبی برای تامین امنیت زوار اربعین قدردانی کرد.

همچنین روز گذشته تردد زائران اربعین از مرز خسروی برای حضور در کربلای معلی تا ساعت ۱۴ انجام شد.

قدردانی استاندار کرمانشاه از حشدالشعبی برای تامین امنیت زائران

هوشنگ بازوند امروز جمعه در جلسه ستاد اربعین که در مرز خسروی برگزار شد، اظهار داشت: امسال کرمانشاه در ارائه خدمات به زوار اربعین حال و هوای خاصی داشت و با بازگشایی مرز خسروی این حال و هوا مردم با طروات بیشتری همراه بود.

استاندار کرمانشاه با قدردانی از همه مسئولان برای بازگشایی این مرز گفت: بازگشایی این مرز از مطالبات جدی مردم استان بود چرا که از دیرباز هم این مرز محل رفت و آمد زائران بوده و قطعا در رونق بخشیدن به شهرهای استان اثرگذار خواهد بود و این اثرگذاری را در قصر شیرین دیدیم.

بازوند ادامه داد: همچنین از حشدالشعبی عراق که در ایام اربعین جهت برقراری امنیت مرز زحمت کشیدند کمال تقدیر و تشکر را دارم.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی این مرز همزمان با اربعین بود و قطعا برای استان خیر و برکت دارد، عنوان کرد: امسال سال اول بازگشایی این مرز بود و نباید آن را با سایر مرزهای کشور مقایسه کرد.

بازگشت ۵۵ هزار زائر ایرانی از مرز خسروی به کشور

سردار علی اکبر جاویدان در حاشیه بازدید از پایانه خسروی اظهار داشت: مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی آماده بازگشت زائران اربعین است.

وی ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده خوشبختانه همه چیز برای بازگشت زوار از مرز خسروی فراهم و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: به زائران گرامی توصیه می شود با توجه به زیرساخت های مطلوب فراهم شده، برای تسهیل در ورود آنها به کشور، پایانه خسروی را انتخاب کنند.

این مقام انتظامی یادآور شد: همچنین تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار زائر نیز از طریق مرز خسروی عازم کربلای معلی شده و در مراسم شکوهمند اربعین حضور پیدا کرده اند.

تمام امکانات تا ورود آخرین زائر به کشور فراهم است

فریبرز کرمی  اظهار داشت: در این ایام بیشتر تردد زوار اربعین توسط خودروهای شخصی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ناوگان اتوبوسی کرمانشاه و استان های معین برای ارائه خدمات به زوار در آماده باش کامل هستند.

این مسئول گفت: تاکنون ۱۴۰ هزار زائر اربعین از طریق مرز خسروی وارد خاک عراق شده اند.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر شمار زوار خروجی از مرز کاهش یافته و در مقابل شاهد ورود زوار اربعین به کشور هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با بیان اینکه همه امکانات تا ورود آخرین زائر به کشور فراهم است، خاطرنشان کرد: تیم های راهداری در آماده باش کامل هستند و در حال حاضر همه زیرساختها فراهم است.

این مسئول تصریح کرد: همچنین ناوگان حمل و نقل در خسروی و پایانه شهید کاویانی آماده خدمات رسانی به زائران است.