پنج شنبه 9 فروردین 1403

24 مهر 1398

دکتر اسفندیار: اربعین عامل مهم قدرت نرم مسلمانان است

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اربعین را همانند موسم حج، قدرت نرم جهان اسلام دانست و گفت: قدرت نرم‌محصول و برآیند تصویرسازی مثبت از خود همراه با ر‌ضایت دیگران است و این مفهوم به خوبی در راهپیمایی اربعین مشاهده می شود.


به گزارش ستاد خبری فضای مجازی ستاد اربعین، دکتر رجبعلی اسفندیار عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اربعین را همانند موسم حج، قدرت نرم جهان اسلام دانست و گفت: قدرت نرم‌محصول و برآیند تصویرسازی مثبت از خود همراه با ر‌ضایت دیگران است و این مفهوم به خوبی در راهپیمایی اربعین مشاهده می شود.

وی با اشاره به مولفه های قدرت نرم اظهار داشت: تولید مطلوبیت‌های سیاسی و تاثیرگذاری بر مشروعیت سیاسی از جمله کارکردهای اربعین است و این‌حماسه در سطح جامعه طبیعی‌ترین رابطه میان ملت‌ها را فراهم می‌کند و ارتباطات علمی و دیپلماتیک خاص را رقم می‌زند.

اسفندیار اربعین را یکی‌از عوامل جدی وحدت میان مسلمین دانست و گفت: این حماسه بزرگ‌تاریخی تکیه بر ارزش‌های معنوی و فرهنگی دارد و این یک مساله جدی در شکل‌دهی قدرت نرم است چون یک‌باور و یک هنجار مشترک میان مسلمانان است که می‌تواند محور وحدت بر یک‌ زمینه مشترک باشد.