جمعه 10 فروردین 1403

22 مهر 1398

طبخ روزانه ۱۵۰ هزار غذا توسط آشپزخانه آستان قدس در مهران

رئیس ستاد خدمت رسانی آستان قدس رضوی، با بیان اینکه شش موکب توسط آستان در مهران پذیرای زائران است، گفت: آشپزخانه آستان قدس در این مکان روزانه ۱۵۰ هزار پرس غذا طبخ می کند.


به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از رادیو اربعین، سید محمد هاشمی درباره خدمت رسانی به زائران در مرز مهران، تاکید کرد: آستان قدس امسال نیز به مانند سال های قبل خدمات خود را در قالب پذیرایی از زائران در مرز های کشور به خصوص مرز مهران به انجام می رساند که از جمله این خدمات می توان به استقرار آشپزخانه بزرگ آستان در پنج کیلومتری مرز مهران اشاره کرد.

وی با بیان اینکه امسال با وجود ازدیاد زائران نسبت به سنوات قبل، با دستور تولیت آستان قدس خدمات مواکب به زائران نیز افزایش یافته است، افزود: آشپزخانه آستان قدس در مهران روزانه ۱۵۰ هزار پرس غذای گرم طبخ می کند همچنین ۷۰۰ خادم در این آشپزخانه و سایر موکب ها و مراکز ارائه خدمات آستان، فعالیت می کنند.

رئیس ستاد خدمت رسانی آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان خدمات خود به زائران را تا جمعه بعد از اربعین نیز ادامه خواهد داد، ابراز کرد: زائران تا شش روز بعد از اربعین همچنان می توانند از خدمات موکب ها و آشپزخانه آستان بهره مند شوند تا از این طریق دغدغه ای برای زائران باقی نماند.

هاشمی با بیان اینکه زائرانی اربعین امسال طی ۱۰ روز به سمت کربلا می روند اما یکباره در طول سه روز به کشور باز می گردند و این شرایط را در مرزهای کشور به خصوص مهران، خاص و ویژه خواهد کرد، تاکید داشت: طبق دستور تولیت آستان قدس، برنامه ریزی ها به نحوی است که بتوانیم با حداکثر توان از زائران پذیرایی کنیم.