شنبه 1 اردیبهشت 1403

21 مهر 1398

نشست شاعران آیینی اصفهان در آستانه اربعین

مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین اصفهان در جمع شاعران آئینی و هنرمندان اصفهانی گفت: اربعین آئینه ای است در احیای آرمانهای عاشورا و در حقیقت حرکت اربعین در جهت زنده نگه داشتن روحیه جهاد ، برادری ، بندگی و شهادت در راه خداست.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، نشست شاعران آئینی و هنرمندان در نگارستان امام خمینی اصفهان برگزار شد. در این جلسه حجت الاسلام گرجی مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان ضمن خیر مقدم از حاضرین جلسه به گوشه ای از تفکرات حضرت امام خمینی اشاره و تفکر ایشان را در شعائر اسلامی تربیت بشریت عنوان نمود.

وی گفت : امام خمینی (ره ) معتقد بود که ما  در جهت تشکیل اخلاق اسلامی حکومت کردیم و اساس دین نیز اخلاق است که در اربعین باید اخلاق دینی را پرورش دهیم که بحمدالله این امر تحقق یافته و اربعین موجب پرورش حس برادری ، وحدت واخوت بین مسلمانان شده است و این همان موضوعی است که مد نظر امام و مقام معظم رهبری بوده و امروزه محقق شده است.                                                             

حجت الاسلام گرجی از اربعین بعنوان فرصتی در جهت گردهمائی متفکران ، اندیشمندان ، هنرمندان و صاحب نظران دینی است که باید از آن به نحو احسن استفاده نمود.

ایشان به همراهی خانواده امام حسین (ع) در روز عاشورا با این امام بزرگوار اشاره نموده و آن را به هدف بردن اسلام در دل خانواده ها خواند و یکی از جنبه های اربعین را ابراز احساسات بیان نمود.                                                         

ایشان استفاده از علم ، شعر وهنر در جهت دمیدن روح آزادگی و عزت در کالبد بشریت مهم دانسته و از اهل هنر خواست در این زمینه تلاش نمایند.       

مسئول کمیته فرهنگی اربعین استان حرکت امام حسین (ع) را بر اساس احیای عدالت و حقیقت دانسته و همین علت موجب ماندگار شدن این حماسه دانست.                                                     

در ادمه جلسه برخی از شاعران اشعاری را در وصف حماسه عاشورا قرائت و نقطه نظرات خود را بیان نمودند.