پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

07 مهر 1398

اربعین یک جریان تمدن ساز است

حجت الاسلام وافی گفت: اربعین یک جریان تمدن ساز است و زائری که در اربعین خدمات دریافت می کند و خادمی که به زائران اربعین می دهد یک قطعه از پازل جریان عظیم اربعین هستند.


به گزارش خبرنگار اربعیناز گرگان، «حجت الاسلام والمسلمین مرتضی وافی» امروز(شنبه ۶ مهر) در همایش اصحاب خراسانی گردهمایی خادمین و زائرین اربعین حسینی  در گرگان  گفت: در  بین ائمه اطهار(علیهم السلام) تنها برای سید الشهدا (علیه السلام) اربعین گرفته می شود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد:  اربعین سکوی پرش و شروعی برای زائر است و در روایات داریم که در نشانه های مومن پنج علامت وجود دارد و یکی از آنها زیارت سید سالار شهیدان است.

حجت الاسلام وافی یادآور شد: امام حسین(علیه السلام) همه هستی خود را فدای اسلام کرد و اهل البیت خود را به کربلا آورد و در مسیر  پربلا قرار داد و  در آن زمان جبهه باطلی در برابر سید شهدا(علیه السلام) قرار داشت.

وی بیان کرد: امام حسین(علیه السلام) همه هستی خود را داد تا آخرین سند غربت یعنی علی اصغر(علیه السلام) و حجت اکبر خدا (علیه السلام) و سپس خود را قربانی این راه کرد و اهل البیت آن نیز به اسارت در مسیر کوفه و شام رفت تا بندگان از بند جهل آزاد شوند و این جهل در برابر علم و آگاهی نبود بلکه جهل در برابر عقل است تا مسیر تفکر انسان ها باز شود.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: اربعین یک جریان تمدن ساز است و زائری که در اربعین خدمات دریافت می کند و خادمی که به زائران اربعین می دهد یک قطعه از پازل جریان عظیم اربعین هستند.

وی یادآور شد: دستگاه سید الشهدا(علیه السلام)  مسحیی و مسلمان نمی شناسد و متعلق به همه آحاد مردم جهان است.