جمعه 31 فروردین 1403

06 مهر 1398

معرفی اپلیکیشنِ اربعینی دستیار هوشمند فانوس

فانوس در اربعین حسینی (ع) ایجاد ظرفیت برای تبدیل هر زائر به یک خادم و رفع حداکثری مشکلات و نقایص در حریم امام(ع) توسط عاشقان و دل بستگان خاندان عصمت و طهارت(ع) است.


معرفی اپلیکیشنِ اربعینی دستیار هوشمند فانوس

با به وجود آمدن نو پدیده‌ای الهی و نعمت گونه در این فصل از حیات انقلاب  به نام جریانات عظیم اربعینی که به تعبیر مقام معظم رهبری آیت عظمای الهی از آن نام برده شده است ؛ گویی خداوند چراغ راه و امیدی به‌سوی آینده و نصرت‌ها و توفیقات در فضایی بشارت گونه  برایمان قرارداده‌است. نشانه‌ای که در آن به‌وضوح مشخص است در نظامات و برنامه‌های الهی انسان می‌تواند فارغ از زر و زور دستگاه‌های حاکمیتی حتی در فقر امکانات درنهایت شرایط تکریم قرار گیرد و مگر هدف از آفرینش و استقرار حاکمیت الهی چیزی جز رشد و تکریم است؟!

تجربه­ی اربعینی در سالهای گذشته به خوبی نشان داده است که اصلی­ترین پایه­ی اداره اربعین مردم هستند و اتفاقا تغییر نقش دستگاه­ها از فضای ستادی به صف و از شرایط پشتیبان و یا هدایتگر به مجریِ جزء، آسیب­هایی را بر این جریان عظیم وارد ساخته است و اتفاقاً باری نیز از روی دوش جامعه اربعینی کشور برنداشته است. همچنین با توجه به جریان حرکتی و اداره­ای اربعین متاسفانه بدلیل عدم وجود تعریف مناسب و قرار گرفتن کلیه دستگاه­ها ، ساختارها و کارشناسان امر کشور در یک عمل انجام شده تاکنون تعریفی مناسب و جامع برای رفتارها و فرهنگ اربعینی تبیین نشده است و متاسفانه ایرانیان به صورت عام تنها مصرف­کنندگان اربعین هستند. تغییر این روند و ایجاد یک جریان عمومی برای تبدیل هر زائر به یک خادم و پوشش حداکثری مسائل اربعین توسط مردم از نظر ما راه حل­هایی داشت که یکی از مهمترین آن­ها ایجاد یک زیرساخت و ظرفیت برای ایجاد مشارکت حداکثری بود  از این رو ایده­­ی شکل گیری "دستیار هوشمند فانوس" شکل گرفت.

اپلیکیشن فانوس برآن است تا در سطوح مختلف به اصلاح برخی مشکلات و مرتفع ساختن ضعف­ها با مشارکت هرچه بیشتر مردم بپردازد. اصولا فانوس ابزاری دانش بنیان ، هوشمند ، ارزش­آفرین ، مشارکت افزا، هدایتگر و مردمی است. زیرا:

  • مبتنی بر مطالعات و با بهره­بردن از نخبگان و دارندگان عناوین در المپیادهای ملی و بین­المللی طراحی و تولید شده است.
  • هوشمند در فرآیندها و مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده است و به هدایتگری افراد ، کاروان­ها و مجموعه ها می­پردازد و با افزوده شدن بر تعداد کاربران قابلیت­ و هوشمندی آن افزایش می­یابد.
  • با تبدیل هر زائر اربعینی  به یک خادم اربعینی و با ارتقاء هر توانی در هر سطح به یک خدمت ارزش­آفرینی و مشارکت­افزایی می­کند.
  •  
  • بسیار ساده ، کاربردی و امن طراحی شده است تا در هر مکان و هر زمانی به خدمات­ دهی و رفع مشکلات مختلف بپردازد.
  • هرچند ایده آن مدیون فضای اربعین است اما در هر مکان و زمان و خصوصاً در هر رویداد مردمی و یا بحران و پیشامد ، قابلیت خدمت­ و خدمات رسانی دارد.

به کمک فانوس می­توانید:

 

  • حتی اگر توان هل دادن یک ویلچر برای 100 متر را دارید می­توانید به فردی که نیاز به کمک دارد خدمت کنید و از یک زائر مبدل به یک خادم حسینی(ع) شوید.
  • یا اگر پزشک هستید و می­خواهید در مدت حضور در پیاده روی نیم­ساعت از زمان خود را به خدمت بپردازد ، این ظرفیت برایتان ایجاد می­شود تا به بیماری که در نزدیکی شماست خدمتی کنید.
  • یا هر توان و تخصص دیگری از شما که مورد نیاز باشد تبدیل به خدمتی در حریم امام(ع) بشود.
  • حتی در صورت عدم دسترسی به اینترنت شما هم تبدیل به یک راهنمای زائر شوید و به همه اطرافیانتان کمک کنید.
  • با بهره بردن از ظرفیت های هوش مصنوعی گمشدگان خود را به راحتی پیدا کنید یا خانواده­ای را از نگرانی نجات دهید.
  • با کمک سایر استفاده­کنندگان فانوس از تمامی ظرفیت های موجود اعم از محل­های اسکان ، غذا ، حمام ، سرویس های بهداشتی ، وسایل نقلیه و ... آگاه شوید.
  • بهترین پیشنهادها را جهت انتخاب مناسب ترین مسیرها ، مرزها و سایر انتخاب­هایتان به کمک ربات­های موجود در نرم افزار به دست آورید.

در یک کلام رسالت فانوس در اربعین حسینی (ع) ایجاد ظرفیت برای تبدیل هر زائر به یک خادم و رفع حداکثری مشکلات و نقایص در حریم امام(ع) توسط عاشقان و دل بستگان خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

با ما همراه شوید: اینجا