شنبه 1 اردیبهشت 1403

27 شهریور 1398

جلسه کمیته فرهنگی اربعین برگزار شد

جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، عصر سه شنبه 26 شهریور ماه در محل بعثه مقام معظم رهبری در تهران برگزار شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، عصر سه شنبه 26 شهریور ماه در محل بعثه مقام معظم رهبری در تهران برگزار شد.

براساس این گزارش، در این جلسه که اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حضور داشتند، آخرین برنامه‌های فرهنگی و اموزشی اربعین بررسی و گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته به حاضران ارائه شد.

 

این گزارش حاکیست، در آغاز این جلسه حجت الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با اشاره به عضویت 22 دستگاه و نهاد در این کمیته، وظایف و مسئولیت های آموزشی، فرهنگی ، تبلیغی و اجرایی بخش های مختلف را برشمرد.

وی تصریح کرد: همه اعضا برنامه های خود را تدوین و نهایی کرده اند و کارگروهها در ایران و عراق شکل گرفته و رویکردها برگرفته از سخنان وتوصیه های مقام معظم رهبری است.

وی به برنامه های ویژه ای که در ایام اربعین امسال در سامرا پیش بینی شده است اشاره کرد و گفت: با همکاری دستگاهای ذی ربط حدود 4 هزار مبلغ در مراسم اربعین حضور دارند و برنامه های مختلف قرآنی، ویژه کودکان و بانوان، روایتگری، سخنرانی و مداحی نیز  پیش بینی شده است.

برپایه این گزارش، در این نشست همچنین نمایندگان دستگاههای عضو کمیته  فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در باره برنامه های خود برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی و ارائه خدمات به زائران ایرانی و خارجی گزارش دادند.