شنبه 1 اردیبهشت 1403

26 شهریور 1398

جلسه شورای راهبری معاونت بانوان کمیته فرهنگی اربعین برگزار شد

جلسه شورای راهبری معاونت بانوان کمیته فرهنگی آموزش ستاد مرکزی اربعین با حضور اکثریت اعضا در بعثه مقام معظم رهبری در تهران برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، دکتر لاله افتخاری معاون بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در ابتدا گزارشی از اقدامات این معاونت در راستای فعالیتهای اربعین 98 در ایران و عراق ارائه کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است که همایش علمی «پیامهای جهانی اربعین»،  4مهر در مشهد مقدس با حضور محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

همچنین حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزش ستاد مرکزی اربعین در این جلسه به برخی نکات حایز اهمیت در حوزه فعالیت‌های راهبردی این معاونت اشاره کرد و  ضمن تشکر از عملکرد شورای راهبری معاونت بانوان، بر تصویب راهبردهای جدید و اجرای راهبردهای پیشین تاکید کرد. 

در این جلسه، اعضای شورا گزارش اقدامات و برنامه های خود را در جهت اجرایی ساختن راهبردهای معاونت بانوان ارائه کردند.

در پایان «اجرا و پیگیری طرح قرآنی الکهف و رقیم با همکاری بسیج جامعه زنان، پیگیری گردهمایی های " ما رایت الا جمیلا" در سراسر کشور توسط اعضای شورا، اطلاع رسانی های مربوط به نشستهای علمی تخصصی ایران و عراق که توسط معاونت بانوان برگزار می شود به ویژه همایش" پیامهای جهانی اربعین " از طریق نهادهای کشوری، اطلاع رسانی امور بهداشتی و سلامت و همچنین نشستهای ویدئوکنفرانس با استانهای مختلف با همکاری بسیج جامعه زنان»  در این جلسه به تصویب رسید.