شنبه 1 اردیبهشت 1403

24 شهریور 1398

اندیشکده اربعین در قم راه‌اندازی می‌شود

پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همکاری کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، اندیشکده اربعین را راه‌اندازی می‌کند.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، به منظور بررسی زمینه‌های همکاری مشترک و استفاده از ظرفیت پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در اربعین، روز یکشنبه جلسه مشترکی با حضور حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

براساس این گزارش، در این جلسه معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و چندتن از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و دانشگاه باقر العلوم (ع) و معاون آموزش کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین نیز حضور داشتند. 

این گزارش حاکی است، در این جلسه در زمینه‌ همکاری دوجانبه در خصوص مسائل مختلف اربعین، همایش‌ها و ظرفیت‌های موجود در پژوهشگاه و دفتر تبلیغات اسلامی و نیازهای  کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین بحث و گفتگو شد و مقرر شد حسب درخواست پزوهشگاه،  اندیشکده اربعین  به منظور انجام مطالعات و ایده‌پردازی در پژوهشگاه  علوم و فرهنگ اسلامی تاسیس شود‌.

پس از استقبال مسئولان در خصوص برگزاری اندیشکده اربعین، تصمیم بر آن شد که پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در خصوص برگزاری نشست‌های اربعین با کمیته فرهنگی همکاری‌های بیشتری داشته باشد.