پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

11 شهریور 1398

هیئت ‌اندیشه‌ورز حوزه بین الملل کمیته فرهنگی اربعین راه اندازی شد

هیئت ‌اندیشه‌ورز حوزه بین‌الملل کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، به منظور بررسی مسائل بین‌المللی اربعین و استفاده از دیدگاها صاحب‌ نظران و کارشناسان حوزه بین‌الملل راه‌اندازی شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، این هیئت با هدف ارتقای برنامه‌ها و شناسایی ظرفیت‌های بین‌المللی اربعین و چالش‌های این حوزه در کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی تشکیل شده است تا با دعوت از نمایندگان دستگاهای مرتبط و فعال در این حوزه و صاحب نظران و اندیشمندان بتواند اقدام لازم را انجام دهد.

علیرضا توکلی مسئول امور بین‌الملل کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با اشاره به برگزاری اولین جلسه هیئت اندیشه ورزی حوزه بین‌الملل  گفت: این هئیت با حضور جمعی از اعضا تشکیل جلسه داد و در خصوص مسائل مختلف بین‌المللی اربعین به ارائه دیدگاه‌های خود پرد اختند.

وی ضرورت طرح مسائل  و چالش‌های مهم جهان اسلام همانند  فلسطین و قدس شریف، وحدت و همگرایی  امت اسلامی، تولید محتواهای فاخر و متناسب با نیازهای اقشار مختلف به زبان‌های‌زنده دنیا را از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه برشمرد.

اربعین و تمدن‌اسلامی، استفاده‌از ظرفیت‌های مشاهیر ‌بین‌المللی برای معرفی این پدیده بزرگ ‌و ‌بی‌نظیر و توجه به ظرفیت شیعیان کشورهای  اروپایی برای معرفی نهضت الهی عاشورا به جهانیان و جهانی سازی‌اربعین و فراهم‌کردن  ارتباطات نخبگانی  را از دیگر مباحث مطروح شد در این جلسه عنوان کرد.