پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

10 شهریور 1398

اعلام آمادگی 5 هزار روحانی خراسانی برای اعزام در اربعین

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان خراسان رضوی از اعلام آمادگی بیش از پنج هزار طلبه و روحانی جوان این استان برای اعزام در موسم اربعین به منظور تبلیغ معارف اسلامی و دینی در میان زائران ایرانی خبر داد.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، در ادامه سلسه جلسات کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، امروز در استان خراسان رضوی این کمیته با حضور حجت الاسلام حسین احمری مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در خراسان رضوی تشکیل جلسه داد.

براساس این گزارش، در این جلسه حجت الاسلام احمری سرفصل فعالیت های فرهنگی و آموزشی اربعین را تبیین کرد و سپس هریک از اعضا باتوجه به تقسیم‌کاری که درجلسات قبلی صورت گرفته بود، کارهای انجام شده را گزارش دادند.

همچنین نماینده استانداری خراسان رضوی در این جلسه به هماهنگی صورت گرفته میان ادارات، نهادها و سازمان های این استان اشاره کرد و یادآور شد که برنامه های فرهنگی و آموزشی اربعین در اولویت کاری این استان قرار دارد و مدیران موظف هستند با برنامه ریزی مناسب در حوزه آموزشی و فرهنگی این کمیته را یاری کنند.

این گزارش می افزاید، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان اعلام کرد با توجه به فراخوان این حوزه علمیه برای همکاری و اعزام مبلغان دینی به موسم اربعین، تاکنون بیش از پنج هزار نفر در سامانه این مرکز نام نویسی کرده اند که این در حالی است که در سال گذشته تنها 200 نفر از این مرکز اعزام شدند. البته به دلیل محدویت های  و نبود امکانات لازم این مرکز تنها قادر به اعزام 400 نفر از مبلغان دینی به موسم اربعین است.

مسئول جدید شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی نیز در این جلسه اعلام کرد که از عصر روز عاشورا با همه ائمه جمعه هماهنگ خواهند کرد تا در خطبه های نماز جمعه موضوع اربعین را  در اولویت اول قرار دهند و در همین زمینه نشست های فوق العاده ای را برگزار خواهیم کرد.

همچنین مسئول ائمه جماعات و امورمساجد، نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی در این جلسه برنامه های فرهنگی و تبلیغی خود را اعلام کردند که حدود هزار روحانی مرتبط با اداره کل تبلیغات اسلامی به خصوص افراد فعال در طرح هجرت درحال سازماندهی هستند تا در اربعین نقش ایفا کنند.