جمعه 31 فروردین 1403

04 شهریور 1398

راه‌هایی فرهنگ‌سازی الگوی مدیریت پسماند در مراسم اربعین بررسی شد

در جلسه‌ای در کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، طرح الگوی مدیریت جامع پسماند در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی موردبررسی قرار گرفت و راه‌های فرهنگ‌سازی مدیریت پسماند و ضرورت آن بررسی شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، در جلسه مشترک رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و معاون هماهنگی کمیته و دکتر معصوم بیگی رئیس گروه آموزشی بهداشت مهندسی بهداشت محیط دانشگاه بقیه الله (عج)، طرح الگوی مدیریت جامع پسماند در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی که از سوی گروه آموزشی مزبور ارایه شده بود موردبررسی قرار گرفت و راه‌های فرهنگ‌سازی مدیریت پسماند و ضرورت آن بررسی شد.

حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با توجه به توصیه مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اقتصاد مقاومتی، مدیریت مصرف درست منابع و کاهش تولید پسماند و استفاده از پسماندها در مراسم اربعین با توجه به حجم و گستردگی مصرف را از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی برشمرد.

وی همچنین ترویج و اجرای طرح‌های مناسب با طراحی الگوها و مدیریت عالمانه را ضروری و موثر دانست.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از به‌کارگیری ظرفیت‌های نیروهای مردمی و آموزش و توجیه عمومی کارگزاران و زایران با ارایه الگوی کار را از وظایف و مسئولیت کمیته فرهنگی و آموزشی دانست و بر اجرای درست و جامع طرح تاکید کرد.

در این نشست مقرر شد نظام جامع الگوی مدیریت پسماند طراحی‌شده با توجه به واقعیت‌های صحنه اربعین و با رویکرد فرهنگی و آموزشی در چند مرحله مجزا و پیوسته از سوی دانشگاه طراحی و از مبادی مربوط به اجرا گذاشته شود.