جمعه 10 فروردین 1403

26 مرداد 1398

مردم ایران و عراق بعد از جنگ برادر شدند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بیان اینکه رئیس‌جمهور امریکا به ضعف خود و اقتدار ایران رسماً اعتراف کرد است، اعلام کرد که مردم ایران و عراق بعد از دوران هشت سال دفاع مقدس باهم برادر شدند.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دومین همایش بین‌المللی فعالان اربعین حسینی که در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: در تاریخ هم می‌خوانیم که از نجف به کربلا هم در اربعین پیاده می‌رفتند اما افرادی که معرفت داشتند کم بود و فقط برخی از علما بودند.

وی افزود: این عنایتی که نصیب شیعیان، غیرشیعیان و مسلمانان و حتی غیرمسلمانان شده را باید قدر بدانیم و با جدیت در این مراسم شرکت کنیم. هرچقدر می‌توانیم خودمان را نسبت به شرکت در این مسیر و حضور در راهپیمایی اربعین در مقایسه با دیگر موضوعات بیشتر ترجیح بدهیم.

جانشین فرمانده سپاه تأکید کرد: غیر از مقطع زمانی کربلا پیدا نمی‌کنید که همه مستکبران عالم جمع شوند تا علیه اسلام به ستیز برخیزند ولی نتیجه نگیرند.

وی گفت: هرسال انقلاب اسلامی در جایگاهی بلندتر و والاتر از سال قبل قرار می‌گیرد و دشمنان این اقتدار را می‌فهمند و می‌بینند. چون درون انقلاب اسلامی هستیم خیلی از اقتدار و پیشرفت را درک نمی‌کنیم اما دشمنان و افرادی که بیرون هستند این پیشرفت و اقتدار را می‌بینند، هیچ کشوری نمی‌تواند حتی به این فکر کند که با امریکا وارد جنگ شود الا جمهوری اسلام ایران.

سردار فدوی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی خیلی زود فهمیدند که حتی فکر اینکه به انقلاب اسلامی تعرض کنند، شدنی نیست. رئیس‌جمهور امریکا رسماً اعلام کرد که ما و همه متحدان امریکا خواستیم در سوریه تحول به وجود بیاوریم ولی نتوانستیم چون ایران نمی‌خواست. باید مواظب باشیم که وسوسه‌های این شیطان بزرگ ظاهری وسوسه‌هایش نتواند بر ما تأثیری داشته باشد و این یعنی تقوا و مواظبت کردن در تمامی زمینه‌ها.

وی گفت: هشت سال جنگ بین ایران و عراق در میان بود، وقتی تمام خباثت‌ها تمام شد، دل‌های این دو مردم آن‌چنان باهم متحد شد که دیگران نمی‌توانستند تشخیص دهند این‌ها ایرانی یا عراقی هستند و این محبت از محبت امام حسین (ع) برگرفته است.

سردار فدوی خاطرنشان کرد: خدا را شکر که قوت و حقانیت و برکت انقلاب اسلامی آن‌قدر قوی است که هرروز یک ملت را زیر پروبال خود قرار می‌دهد و ما به این عظمت افتخار می‌کنیم.