جمعه 31 فروردین 1403

16 مرداد 1398

مسائل فرهنگی در اربعین مغفول واقع نشود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تأکید بر اینکه باید توجه ویژه در حوزه فرهنگی و آموزشی پیاده‌روی اربعین‌ صورت بگیرد، گفت: نباید مسائل فرهنگی در پیاده‌روی اربعین مغفول واقع شود.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، حجت‌الاسلام سعید احمدی در جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان زنجان که روز سه‌شنبه در محل اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان برگزار شد، بر برگزاری جلسات کمیته ستاد فرهنگی و آموزشی در ادارات تأکید کرد و گفت: این جلسه به‌صورت دوره‌ای در ادارات عضو کمیته ستاد برگزار شود.

وی به آسیب‌شناسی فعالیت و اقدامات در اربعین سال گذشته اشاره کرد افزود: باید آسیب‌ها شناسی و بررسی شود تا در اربعین امسال شاهد آسیب‌ نباشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌ها در برگزاری هر چه بیشتر و بهتر مراسم اربعین تأکید کرد و یادآور شد: باید با تمام توان از ظرفیت‌ها استفاده شود تا در اربعین امسال برنامه‌ها و فعالیت‌های اثرگذاری را داشته باشیم.

احمدی بابیان اینکه باید توجه و برنامه‌ریزی ویژه در حوزه فرهنگی و آموزشی پیاده‌روی اربعین‌ صورت بگیرد، تأکید کرد: جلسات فرهنگی اربعین را به‌صورت منظم برگزار شود و مسائل فرهنگی مغفول واقع ‌نشود.

وی بابیان اینکه فضای معنوی و فرهنگی باید در اربعین ایجاد شود، ابراز کرد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی بسیار مؤثر است و در تبلیغات اسلامی استان این ابزار و ظرفیت و زیرساخت وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بابیان اینکه باید کار فرهنگی شاخص، چابک و خوب در فضای مجازی برای اربعین ایجاد شود، گفت: لزومی ندارد از کارهای کلیشه‌ای همچون توزیع کتابچه در بین زائران استفاده شود چراکه زائر وقت مطالعه کتاب را ندارد.

وی بر بیان ایده‌ها در برگزاری اقدامات و فعالیت‌های مهم در اربعین تأکید کرد و یادآور شد: از موکب‌های مؤثر اربعین در جلسه ستاد حضورداشته باشند و هماهنگی‌های لازم انجام شود.

احمدی، همچنین بر لزوم آموزش زائران اربعین تأکید کرد و افزود: در راستای تحقق این امر مهم هر ارگانی در حیطه کاری خودآموزش را مدنظر قرار دهد.