سه شنبه 29 اسفند 1402

27 تیر 1398

شهرداری تهران رویکرد جدیدی را در اربعین 98 دنبال خواهد کرد

مشاور شهردار تهران از تغییر رویکردهای شهرداری تهران در مراسم اربعین 1398خبر داد، گفت: شهرداری تهران به دنبال خدمت بدون نام و نشان و بدون منت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) است.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، سعید صادقی که به نمایندگی از شهرداری تهران در جلسه ستاد فرهنگی اربعین در عراق شرکت کرده بود از تغییر رویکرد شهرداری تهران و اهتمام به توسعه فرهنگ‌سازی خبر داد و گفت: شهرداری به‌جای ارائه خدمات شهری صرف به دنبال توسعه فرهنگ‌سازی است.

وی با اشاره به حضور انبوه جوانان و نیروهای با استعداد در عراق و برقراری امنیت و ثبات سیاسی و امنیتی در این کشور تصریح کرد: با توجه به این ظرفیتی که در عراق وجود دارد، بنابراین انتقال تجربه‌های لازم در حوزه خدمات شهری به این قشر از جوانان در عراق بسیار ضروری است و شهرداری در این زمینه گام‌های اساسی بر خواهد داشت.

صادقی ادامه داد: شهرداری تهران به دنبال اعزام نیروی انسانی به‌منظور خدمات صرف در حوزه‌های مختلف نیست، ورود ما در این عرصه تنها بنا به درخواست دوستان عراقی است و در حوزه خدمات شهری بیشتر به دنبال کارآمد سازی نیروهای مردم‌نهاد هستیم.

 وی بابیان اینکه در دو سال اخیر توسعه و گسترش خوبی در حوزه خدمات شهری در عراق صورت گرفته است، یادآور شد: دکتر پیروز حناچی شهردار تهران بر این باورند که باید حرکت اربعین 1398 در حوزه شهری به سمت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باشد؛ ازاین‌رو شهرداری رویکرد جدیدی را در پیش‌گرفته است و متمرکز بر فرهنگ‌سازی و کمک به گروه‌های مردم‌نهاد با نگاه مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است.

مشاور شهردار تهران تأکید کرد: شهرداری تهران به دنبال خدمت بدون نام و نشان و بدون منت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) است و این نگاه باید موردتوجه همه بخش‌ها در شهرداری تهران قرار بگیرد.