شنبه 1 اردیبهشت 1403

27 تیر 1398

رعایت ارزش‌ها و سنت‌های مردم عراق در مراسم اربعین ضروری است

دبیر ستاد اربعین حسینی استان یزد ضمن بیان تأکیدات بعثه مقام معظم رهبری در سال گذشته، گفت: رعایت ارزش‌ها و سنت‌های مردم عراق در مراسم اربعین موردتوجه بوده و با حضور مستمر و آموزش‌های روحانیون در کاروان‌ها نسبت به این مسئله اقدامات لازم انجام‌شده است.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، محمدصادق طهماسبی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد در جلسه هم‌اندیشی اعضا‌ی ستاد اربعین که به ریاست محمدعلی طالبی استاندار یزد در سالن حمیدیا استاندار‌ی این استان برگزار شد، ضمن تقدیر از همراهی و مشارکت دستگاه‌های دولتی در تسهیل شرایط برگزاری مراسم اربعین در سال گذشته، گفت: مراسم اربعین امروز به‌عنوان مسئله‌ای استراتژیک و پدافند غیرعامل تبدیل و به حرکتی عظیم  در تعامل با دنیا شناخته‌شده است.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان یزد همچنین اظهار کرد: با توجه به گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی و خصومت دشمنان ایران در زمان‌ها و بخش‌های مختلف، روحیه تمسک جویی مردم به مکتب اهل‌بیت (‌ع) و برگزاری پرشور و حماسه‌ساز مراسم اربعین حسینی از وجوه استراتژیک در مواجه با دشمنان است.

‌طهماسبی با تقدیر از مشارکت دستگاه‌های اجرایی در سال‌ گذشته، گفت: خوشبختانه استان یزد در سال گذشته جزو برترین‌های کشور بوده و امیدواریم با هم‌افزایی و همراهی همه اعضای ستاد در کارگروه‌های ستاد اربعین بتوانیم در سال جاری گام‌های مؤثرتری برداریم.

وی در ادامه با تشریح اقدامات امنیتی و انتظامی استان در رابطه با ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، گفت: از مجموعه اطلاعاتی و انتظامی استان به جهت تلاش‌های مؤثرشان تقدیر و تشکر داریم.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان یزد ضمن بیان تأکیدات بعثه مقام معظم رهبری در سال گذشته، عنوان کرد: رعایت ارزش‌ها و سنت‌های مردم عراق در مراسم اربعین موردتوجه بوده و با حضور مستمر و آموزش‌های روحانیون در کاروان‌ها نسبت به این مسئله اقدامات لازم انجام‌شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اعلام کرد: با توجه به توافقات ایران و عراق نسبت به ارائه تسهیلات در صدور ویزای اربعین، امسال مطمئناً با افزایش چشمگیری در تعداد زائران مواجه خواهیم شد.

طهماسبی در پایان سخنان خود با تقدیر از هیئت‌ها و سمن‌هایی که در برنامه‌های این ستاد مشارکت داشته‌اند، گفت: با توجه به تأکیدات نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد نسبت به نظم و شکوه برگزاری مراسم اربعین، امیدواریم حرکت عظیم اربعین به‌عنوان یک اقدام پدافندی موجب حفظ پایداری نظام در منطقه شود.