چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

23 تیر 1398

 پیش‌بینی سه میلیون زائر ایرانی در ایام اربعین حسینی

جواد قندیل در نشست مشترک با استاندار تهران گفت: در ایام اربعین امسال، روادید زوار حذف شده و پیش‌بینی ما بر این است که تعداد زوار ایرانی در آئین اربعین سال جاری به ۳ میلیون نفر برسد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، نشست مشترک استاندار تهران با سفیر جمهوری عراق، صبح امروز(یکشنبه) با حضور محسنی‌بندپی، استاندار تهران، قندیل، سفیر عراق در تهران و معاونین امنیتی، انتظامی، هماهنگی امور عمرانی و توسعه منابع استاندار و هیئت همراه سفارت جمهوری عراق در محل استانداری تهران برگزار شد.

سعد جواد قندیل، سفیر جمهوری عراق در این دیدار، ضمن اشاره به لزوم توسعه مناسبات اقتصادی میان دو کشور، اظهار داشت: پیشنهاد من بر این است که با برگزاری نشست مشترک صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی در استان تهران با سرمایه‌گذاران عراقی در تهران یا بغداد، شاهد بهبود و توسعه وضعیت تولید بوده و اقداماتی را بسترسازی کنیم که به سود دو کشور باشد. 

وی افزود: در گام نخست در این مسیر باید اطلاعات و داده‌های لازم در خصوص ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی در استان ارائه شود تا سرمایه‌گزاران اقتصادی با نگاه وسیع‌تر به عرصه سرمایه‌گزاری در ایران و استان تهران قدم بگذارند.

قندیل همچنین در ادامه، ضمن اشاره به سفر محسنی‌بندپی به کشور عراق، تصریح کرد: از سفر استاندار تهران به عراق خرسند بوده و امیدواریم تا این  خدمات استان تهران برای خدمت به زوار امام‌حسین(ع) متمرکز شود. 

وی افزود: یکی از اولویت‌های ما در سفارت عراق در تهران، خدمت به زوار امام حسین(ع) بوده و در ایام اربعین حسینی، تمام امکانات سفارت بسیج خواهد شد تا خدمات رسانی به زائران ایرانی را در بهترین وجه  نممکن صورت بگیرد‌. 

سفیر جمهور عراق در تهران، تصریح کرد؛ دیدار با استاندار تهران، اولین دیدار کاری من پس از شروع به کار در سفارت عراق بوده و امیدواریم با تداوم این جلسات و دیدارها، زمینه لازم برای همکاری‌های مشترک فراهم شود. 

وی در ادامه، همچنین، ضمن اشاره مجدد به در پیش بودن ایام اربعین حسینی و میزبانی از زوار حسینی، تصریح کرد: مسئله اربعین از مسائل بسیار حائز اهمیت بوده و تمام امکانات متمرکز خواهد شد تا میزبانی شایسته‌ای برای زوار اباعبدالله(ع) باشیم.

قندیل، عنوان داشت: ما در سفارت جمهوری عراق، ارتباط مستمری با مسئولان جمهوری اسلامی ایران داشته و تمام تدابیر را در مسائل خدماتی و امنیتی ایام اربعین حسینی اندیشیده‌ام. در ایام اربعین امسال، روادید زوار حذف شده و پیش‌بینی ما بر این است که تعداد زوار ایران  در  آئین اربعین سال جاری به ۳ میلیون نفر برسد. 

وی در پایان نیز خاطرنشان کرد: پیشی‌بینی ما بر این است که زوار عراقی در طول سال به ایران به بالغ بر ۴ میلیون شهروند عراقی و تعداد زوار ایرانی مسافر به کشور عراق به حدود ۵ میلیون نفر برسد. بر این اساس، تبادل بالغ بر ۹ میلیون زائر میان دو کشور، نمایانگر اهمیت توسعه و تسهیل صنعت توریست بین ایران و عراق دارد.