پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

19 تیر 1398

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه اربعین فعال می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم گفت: در تلاش هستیم تا مستندی با موضوع شهدای مدافع حرم و اربعین و با رویکرد تجلی وحدت امت اسلامی را بسازیم.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، وحید گلیکانی دبیر ستاد اربعین استان قم و حسن ندافی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، امروز با حضور در محل ساختمان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت قم با حجت‌الاسلام‌دکتر حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین دیدار و گفتگو کردند.

ندافی در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در اربعین سال گذشته، ارائه کرد و پس از آن به برنامه‌های فرهنگی پیشنهادی اربعین 98 پرداخت.

وی افزود: با توجه تجهیزات فراهم‌شده، برپایی موکب فرهنگی در مسیر راهپیمایی زائران اربعین در دستور کار قرار دارد و خواهان مساعدت و همکاری کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین هستیم. در تلاش هستیم تا مستندی با موضوع شهدای مدافع حرم و اربعین و با رویکرد تجلی وحدت امت اسلامی را بسازیم که همکاری کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در این خصوص بسیار مهم خواهد بود.

وحید گلیکانی دبیر ستاد اربعین حسینی در استان قم نیز به جایگاه خاص قم اشاره کرد و گفت: قم در مسیر تردد زائران و اقامت ده‌ها هزار زائر از کشورهای همسایه است که سازمان‌دهی و اسکان و پذیرایی از این زائران مسئولیت سنگینی را بر دوش ستاد اربعین استان و مردم قم می‌گذارد.

گلیکانی تصریح کرد: نیازمند حمایت همه دستگاه‌ها به‌ویژه ستاد مرکزی اربعین هستیم تا این استان به‌عنوان استان ویژه دیده شود.

حجت‌الاسلام‌ حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین نیز در این دیدار با تشکر از برنامه‌ها و اقدام‌های ستاد و کانون پرورش فکری کودکان در استان قم در خدمت‌رسانی متنوع و گسترده به زائران از آمادگی در حمایت و پشتیبانی از اقدام‌های هنری و فرهنگی کانون خبر داد.

وی گفت: از سال‌های گذشته خواستار حضور جدی و پررنگ‌تر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه اربعین بودیم و امیدواریم امسال شاهد اقدامات مطلوبی در اربعین شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام احمدی، خواستار تشکیل کارگروه مشترک برای بررسی زمینه‌های گوناگون همکاری دوجانبه شد که این پیشنهاد با استقبال مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم مواجه شد.