جمعه 31 فروردین 1403

19 تیر 1398

اولین جلسه کمیته فرهنگی آموزشی اربعین لرستان برگزار شد

اولین جلسه کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان لرستان به همت دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، اولین جلسه کمیته فرهنگی اربعین استان لرستان، امروز با حضور حجت الاسلام محمدعلی اخویان رابط طرح یاوران معنوی و اکثر اعضای کمیته فرهنگی به همت دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان لرستان و با مساعدت  مدیریت حج و زیارت استان در دفتر مدیریت حج و زیارت برگزار شد.

حجت الاسلام مهدوی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان و مسئول  کمیته فرهنگی اربعین استان ضمن ارائه گزارش فرهنگی اربعین سال گذشته با انتقاد از برخی از دستگاه های فرهنگی استان افزود: در موضوع فرهنگی اربعین برخی دستگاه‌های فرهنگی فعال هستند؛ از این رو درخواست می شود سایر مجموعه های فرهنگی همکاری های لازم را با این پدیده عظیم داشته باشند.

وی همچنین از اعضای کمیته فرهنگی اربعین خواست برنامه های مدون خود را به دبیرخانه کمیته فرهنگی  ارائه دهند.

سپس حجت الاسلام اخویان رابط طرح یاوران معنوی که به عنوان نماینده کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در جلسه حضور داشت به بیان وظایف کمیته فرهنگی استان  پرداخت.

وی در ادامه خواستار برنامه ریزی دقیق در اربعین 98 شد و همچنین برخی موضوعات مهم  فرهنگی را برای اجرا شدن در اربعین امسال بیان کرد.

حجت الاسلام اخویان، تصریح کرد: نوع حضور بانوان در پیاده روی اربعین ،مردمی بودن فعالیتها ، تقسیم  کار در مواکب و آموزش موکب دارن ، آداب و فلسفه و آثار زیارت و محیط آرایی متناسب با اربعین باید به صورت جدی دنبال شود.

در ادامه این جلسه همه اعضای حاضر  به بیان گزارش و ارائه  برنامه های دستگاه خود پرداختند.